Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Depem a opravami za 12 miliard Plzni ještě ušetříme, tvrdí šéf Škody

Stavba nového depa a opravny autobusů a trolejbusů pro plzeňský Dopravní podnik rozpoutala bouřlivé diskuse. V soutěži o zakázku za 12 miliard korun je totiž jediný uchazeč. Seskupení převážně škodováckých firem, v jehož čele stojí Škoda City Service, kterou nyní vlastní Škoda Transportation.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

miza007

hmmmm

no, zcela upřímně, nechápu, o čem je tady ta diskuse..myslím, že je jasný, že depo nepatří do centra města, ale někam na periferii, nebo do továrního komplexu...to, jestli to bude dražší, nebo levnější..no většinou líp hospodaří soukromá firma, než stát - nebo si to nemyslíte? Pokud to bude dělat Škodovka - lepší, než někdo z ciziny, nebo z jinýho regionu - Škodovka si tady totiž nebude chtít uříznout ostudu, ne??? To snad je taky logický...a obavy z toho, že zkrachuje??? No, možná že za 30 let zkrachuje celej tenhle stát, možná přijde válka, napadnou nás ufouni...snad to vše jde ošetřit ve smlouvách - jestli to chápu dobře, tak to není žádný prodej, ale společný projekt...a když nemá město cash, tak proč nejít cestou spolupráce se soukromou firmou, vždyť žijeme v kapitalismu, v něm se snad soukromníků nebojíme, ne???!!!!

0/0
8.3.2012 22:11

HonzaŠ

Re: hmmmm

Zase tak jasně bych to neviděl:

Depo v centru města má i výhody a to, že při nájezdech vozů na linku je méně jalových (zbytečných) kilometrů, než když třeba budu jezdit přes celé město.

Zrovna ta Cukrovarská není tak extra nóbl čtrvrť, že by tam to depo nějak vadilo, je to taková docela průmyslová oblast. I když o pozemky u řeky a v centru se pak spekulantí poperou, to je fakt.

Většinou líp hospodaří soukromá firma? A na to jste přišel jak? Ano líp bude hospodařit, ale do svých kapes pro svůj zisk, ale ne aby šetřila městu, nebuďte naivní. Dle mého je vždy levnější, když si něco dělám sám, než když si to  nechám dělat od někoho jiného, protože ten někdo jinej při zachování stejné kvality na tom kromě přiobližně stejných nákladů musí ještě něco vydělat.

0/0
8.3.2012 23:36

HonzaŠ

Re: hmmmm

Škodovka že si nebude chtít udělat ostudu? Tak je dobrej vtip a naivní argument. Pokud někomu půjde o nějaké miliony, tak mu bude ostuda putna. Krom toho škodovka si ostudu dělat nemusí, jejich výrobky hovoří za vše. V Plzni provozované tramvaje s výzbrojí Škoda jsou poruchovější než s výzbrojí Cegelec a nové pražské tramvaje 15T mají také problémy, stejně jako předchozí typ http://ihned.cz/?p=000000_d&article[id]=49978130

A škodovácké lokomotivy? ...

0/0
8.3.2012 23:37

Hanss

cheche

nechci soudit nějakého solviňáka,ale ty lhůty,jak tu bylo poznamenáno, si myslím,že opravdu smrdí,na druhé straně ale ministr financí by měl svítit i v pražských vodách,tam létají miliardy horem pádem a sám strhává pozornost k PlzniRv

0/0
8.3.2012 21:33

HonzaŠ

Škoda to připravuje 2 roky?

Cituji: Josef Bernard dva roky řídil tým, který připravoval projekt na výstavbu depa pro vozy plzeňské hromadné dopravy a jejich servis v areálu společnosti Škoda Transportation.

A není to trochu divné, že to škodovka připravuje dva roky a při tom výběrové řízení bylo městem nebo PDMDP vypsáno před půl rokem? Něco tady hodně smrdí.!!

0/0
7.3.2012 23:23

HonzaŠ

Re: Škoda to připravuje 2 roky?

Možná to ty dva roky připravovali, jak to navléknout, jak to politicky prosadit, jak to výběrové řízení vypsat ...8-o

0/0
7.3.2012 23:34

sir.troska

Re: Škoda to připravuje 2 roky?

O novém depu se mluví už několik let. Mě nepřekvapuje, že se na to někdo připravoval. Pokud už se rozhodlo o outsourcingu, tak kdo jiný v Plzni než Škodovka by to měl dělat? Prostory a know how tam asi chybět nebudou? Porovnal bych roční náklady města před a po akci, zbytek jsou tendenční keci buď odpůrců a nebo fanoušků.

0/0
8.3.2012 10:42

HonzaŠ

Re: Škoda to připravuje 2 roky?

Ale ono se rozhodlo o outsorcingu? Kdo o něm kdy rozhodnul? O tom mají právě rozhodovat zastupitelé a jak v tisku zdůrazňovali, zatím nebyly udělány žádné nevrtané korky. Zřejmě však mají materiály od "nezávislé" firmy Deloitte, která podobně doporučovala prodej pražských dílen, ale protože se to ukázalo jak nevýhodné, byl prodej naštěstí včas zastaven. Takže ta firma nemusí být nestranná ...

0/0
8.3.2012 11:12

Petrp Novy

Chytraci

Bavi me, jak tady nekteri radoby chytraci pocitaji uspory v radu desitek milionu a stavi to k celkovym nakladum na 30 let. To si snad myslite, ze udrzba depa, provoz a opravy nic nestoji? To bychom asi jezdili zadarmo ne? Je pravda, ze by si to pral asi kazdy socan a bolsevik v diskuzi, ale tak to proste neni. Nez zacnete neco plodit, tak se zamyslete!

0/0
7.3.2012 16:56

Drtič78

Až nás koupí Čína...

... tak si budeme všichni rvát vlasy, aby to koupila škodovka. Myslíte si snad, že Němci ze Siemensu by to udělali líp a levněji? To už si nepamatujete, jak v Praze zavřeli to jejich depo ze dne na den? Nic, pohoda, klid a najednou maj lidi padáka. Nebo by to koupili nějaký číňani, postavili by půlku jako to bylo s polskýma dálnicema, řekli by "šory, mušeme vam dat kuše podivuchotne chuti" a nazdar. Když už se dneska všechno "outsourcuje", tak ať to dělají české firmy. Pak budou peníze zůstávat tady doma. Zajímalo by mě, kolik zaplatí na daních taková Škodovka a kolik tady platí Čínani. Výsledek by byl asi dost jasný.

0/0
7.3.2012 16:40

HonzaŠ

Re: Až nás koupí Čína...

Ale proč by to měl někdo kupovat, proč si to nenechat městské? Škodovka také může skončit jako ten Siemens ....

0/0
7.3.2012 18:26

Irszawa

Kultůra v Plzni

Já bych bejt městem z depa udělal nějakej park

s hřištěm. Chodila by tam celá Plzeň. Podívejte se, jak sou v létě

našlapaný sportovní areály, který v Plzni sou. Pořád se mluví, jak je

Plzeň evropský město kultury, tak ať se taky můžem někde zkulturnit :-)

0/0
7.3.2012 16:29

1 Jaroslav

Hnus za zdí

Byli jste tam vůbec někdo? Fakt vám přijde normální v týhle části dlouhá betonová zeď kolem řeky a za ní smradlavý autobusy?

0/0
7.3.2012 16:08

HonzaŠ

Re: Hnus za zdí

No oni ty okolní ulice a areály taky nejsou žádná sláva. A provozně je umístění poblíž středu města výhodnější, protože je méně "jalových" kilometrů při nájezdech na linky.

0/0
7.3.2012 19:01

TrondaKo

Prace bude, my nebudem

Maji garantovat, ze nebudou propoustet. Na tom musi mesto trvat. A ve finale si muzeme stejne jen polepsit, protoze ve Skodovce jsou lepsi penize, nez v dopravnim podniku. A jak tu nekdo psal, ze je vyhodnejsi si vsechno delat na kolene doma sam, tak vi o situaci v depu pekny kulovy. Nemame poradne na cem delat a chtel bych videt, na cem budeme delat za dvacet let, kdyby to neslo do soukroma. Stejne si tady panove nahore akorat soupou zadky na zidlich a berou uplatky, tak proc nevyhodit ty? Aspon by se to tu vycistilo.

0/0
7.3.2012 15:46

RoseJa

PPP pohoda

Kalousek si asi nevidí do svého nenažraného chřtánu, když tepe Plzeň, že si chce vzít hypotéku (čti PPP projekt) na stavbu depa a opravy vozového parku. Dneska už totiž vykřikuje, jak musíme stavět na dluh dálnice taky za miliadry. Co se nám se*e do Plzně? Ať si zůstane pěkně v teple v Praze na ministerstvu a krade si na dálnicích, když mu to dovolí.

0/0
7.3.2012 15:25

Pplzenan

Proboha!

Tak ať se řekne za kolik to umí město a za kolik Škodovka! Srovnat dvě čísla snad umí všichní. I když u některych diskutujících nevim nevim...

0/0
7.3.2012 14:45

Milan551

autobusy pod oknama

Ja bych vam vsem pral bydlet vedle depa. Hned byste si prali, aby

zmizelo. Kdyz se musite s taskama s nakupem vyhybat kazdou minutu

hucicimu monstru, tak to pohoda neni. A kdyz uz ta moznost je, tak proc

ji nevyuzit.

0/0
7.3.2012 14:18

satanito

Udělejte tam hlavně NĚCO!

Přestěhujte depo a udělejte

tam konečně normální kus města! Na play-off to sice už asi nestihneme, ale až

příští sezonu vyhrajme titul, tak to bude kde oslavit a nebudu muset parkovat

deset kilometrů daleko. Indiáni do toho!;-)

0/0
7.3.2012 13:54

Walker80

A kdo jiný???

A kdo jiný by to měl jako dělat? A navíc v Plzní?! To je strašné překvapení, že tam nakonec zbyla pouze Škodovka, když do oblasti vozů MHD a technologií s tím spojených cpou takové peníze a zaměstnávají v Plzni tisíce lidí... Prostě dal někdo konečně konkrétní návrh a nagelovaným máničkám zablýskaly oči, že by z tak velkých peněz taky něco chtěli...a že je to všechno určitě strašný podvod. Už vidím, jak bokem shánějí jiné firmy, které to udělají s pěkně vypasenou obálkou do jejich kapsy... Je mi fakt celkem jedno, jestli to nakonec bude mít Tonda nebo Vašek, pro mě jako Plzeňáka je podstatný, aby MHD jezdila kvalitně a včas. A to znamená s tím začít něco dělat!;-O:-/

0/0
7.3.2012 13:54

jongari

Koukněte na mapu

Když se podívám do mapy na internetu, tak první co mě napadne je, že tohle místo fakt nemá sloužit jako technická základna. Věřím, že by se developeři o tohle místo porvali, protože bydlet pár minut od centra a zároveň kousek od řeky je super a sáhlo by po tom hodně lidí. Zvlášť když současná krize srazila ceny nemovitostí na nejnižší úroveň za poslední roky.

0/0
7.3.2012 13:24

kryon

myslete

a kdo spocita kolik mesto dostane zpatky na danich od Skodovky. budte radi, ze se o to bude starat tak velka firma ktera tady zamestnava lidi. dopravni podniky s tim nic neudelaji a bude tady za par let mit problem s kvalitou vozu a obrovskejma nakladama.

0/0
7.3.2012 11:31

Banjo Banjo

Re: myslete

Jedna varianta je nechat vozy opravovat zaměstnanci ústředních dílen dopravního podniku, který je de facto ve vlastnictví Plzně.

Druhá varianta je vydat sumu, která se rovná téměř padesátinásobku ročních nákladů na údržbu s vidinou návratnosti něco přes 450 let. Tuto sumu vydat soukromé firmě Škoda transport (možná název nemám přesně). A to s perspaktivou, že jim budou platit o 10% méně ... tedy pokud nebudou muset platit úroky a dokud soukromá Škoda transport nezvedne ceny u vědomí svého monopolu...

Já bych do takovéhle akce nešel. Jenomže já to nerozhoduju.

+1/0
7.3.2012 12:29

HonzaŠ

Re: myslete

O co více dostanet město na daních od škodovky, o to méně dostane od PMDP, kteří dosud údržbu vozů dělali a pod škodovku přejdou. Proč by s tím dopaní podniky nic neudělali? Starají se o vozy a údržbu vozů odjakživa, proč by to neuměli i dále? Ano nová vozovna je potřeba a je jesná, že bez investice města to nepůjde. Ale proč tedy neudělat soutěž jen na vozovnu a tedy bez závazku na 30 let? Proč současně nechat dělat údržbu vozů externě?

+1/0
7.3.2012 13:50

Carlos01

Nechutná věc

za kterou smrdí Martin Roman.

0/0
7.3.2012 11:18

HonzaŠ

Proč částečně privatizovat DP předáním údržbě?

Nevidíme do předložené nabídky, ale proč se stavbou nového depa předávat externím firmě i údržbu vozů PMDP? Pokud město nemá na stavbu nového depa prostředky, dovedu si představit variantu jen stavby depa na úvěr, nebo formou PPP projektu, ale co to má společného s údržbou vozů PMDP? Celé to od začátku působí, že je to psané jako kšeft pro Škodu právě proto, aby mohla dělat údržbu a celé výběrové řízení je jen fraška. Ohledně údržby vozů: selský rozum říká, že když si údržbu budu dělat sám (tedy v PMDP), tak při zachování kvality to bude vždy levnější, než když to bude dělat někdo externě (ten někdo na víc musí mít kromě stejných nákladů vždy zisk). Takže buď půjde dolů kvalita údržby (což poznají cetsující), nebo se ušetří na zaměstnancích -> půjde dolů kvalita, což poznají cestující. 

Zřejmě se v tom dá lecos "odklonit".

0/0
7.3.2012 9:03

al-adin

Kalousek

řekl že je to zlodějna? Chudák zase o okradli o malou domů;-D;-D

0/0
7.3.2012 1:29

j.masak

Re: Kalousek

Pan ministr Kalousek posílá na všechny strany dopisy, jaká je to zlodějna, ale to, že si namastil za tu dobu co je u koryta (a to musíme počítat i jeho černoprdelnickou dráhu) nikdo neřeší. Asi na něj kámoši z Plzně zapomněli, tak se chlapec hned s nataženou obálkou ozval. Nebo se v Plzni rozdávalo jen na právech a Škodovce se nechtělo pouštět si žilou...:-/

0/0
7.3.2012 13:15

computer

Hm, ovládnutí oprav

a pak cenové vydírání. Stejný princip jako v Praze s vozovnou v Hostivaři.

0/0
6.3.2012 23:31

joscer

Re: Hm, ovládnutí oprav

Můžeš konkrétně upřesnit nebo to byl jen výkřik do tmy.

+1/0
7.3.2012 6:10

HonzaŠ

Re: Hm, ovládnutí oprav

V Praze to pokud vím zatím včas zarazili. Studii o výhodnosti dělala firma Deloitte, která také (jak zaznělo v LN) spočítala výhodnost prodeje pražských tramvajových dílen. Prodej firmě Škoda Transportation měl Praze ušetřit do roku 2020 osmdesát milionů korun. Za zařízení dílen v hodnotě 375 milionů korun ale měla Škoda Transportation podle dohody z loňského října zaplatit jen 238 milionů. Tedy o 137 milionů méně, což osmdesátimilionovou úsporu zpochybňuje. Loni v prosinci Rada hlavního města Prahy tuto transakci zastavila. Tahle firma Deilite dělala i studie pro Plzeń a zdá se tedy, že nemusí být nestranná.

0/0
7.3.2012 8:55

tajny agent

Podle clanku to vypada

na skutecne vyhodne takze nevim proc by se mel nekdo certit. Jetsli tim klesnou mestu rocni vydaje o 26 milionu rocne tak to snad za to stoji ... mesto by ale muselo splacet bezurocne.

0/0
6.3.2012 21:21

tdvorak

Re: Podle clanku to vypada

A hlavně musí škoda generovat nějakej zisk, ne? Jinak by to nedělali.

0/0
7.3.2012 8:09

tajny agent

Re: Podle clanku to vypada

Lepsi jak si to nechat delat od cinanu ...

0/0
7.3.2012 8:35

dreamkiller

Už jsem čekal, že je něco špatně

Ale jak je to v Plzni tak je to asi standartní situace;-)

Místní právníci a další "honorace" potřebuje odklonit další peníze.

Prostě zlodějna nejhoršího ražení;-€

+1/0
6.3.2012 21:01

tdvorak

Re: Už jsem čekal, že je něco špatně

Standar_T_a je ta vlajka, to co jste měl na mysli je standar_D_ní situace. Ale to jen tak na okraj, mimo téma, když už se kritizuje vzdělání...

0/0
7.3.2012 8:11

lol

Zloděj křičí, že považuje nové depo za zlodějinu

;-D

0/0
6.3.2012 19:55

MaKr ....

MaKr

Pro roční úsporu 26 miliónu vyhodíme 12 milard. To je těch 10% z 260 miliónů viz článek.

Takže to je návratnost investice  12 000 / 26 = 461 let. Jedním slovem. Zbytečné a dle těchto informací bych to nedělal.

+1/0
6.3.2012 19:51

tajny agent

Re: MaKr

Jestli chcete pocitata navratbost investice tak musite jeji cenu vydelit stavjicimi naklady a ne tim co se usetri.

+1/0
6.3.2012 21:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.