Diskuze

Nové plzeňské depo považuje ministr financí Kalousek za zlodějinu

Projekt je pro město příliš rizikový. To vzkazuje ministerstvo financí na plzeňskou radnici, kde se rozhoduje o zakázce století, stavbě nového depa a opravny autobusů a trolejbusů pro Dopravní podnik. V soutěži o zakázku v objemu 12 miliard korun je jediný uchazeč, a pokud ji získá, výdaje z městské kasy na Dopravní podnik výrazně vzrostou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

hha

6. 3. 2012 9:51
Nejspíš

má Kalousek pravdu - už proto že zná praktiky - kozel zahradníkem...:-/

1 0
možnosti

Pravy_Juice

5. 3. 2012 20:44
Ministr Kalousek

je pro ČR rizikový....

1 0
možnosti

kvedlal

6. 3. 2012 16:22
Re: Ministr Kalousek

Zatímco plzeňská radnice je čistá jako lilie, že? :-/

0 0
možnosti

HonzaŠ

5. 3. 2012 19:58
Proč se stavbou depa předávat i údržbu?

Nevidíme do předložené nabídky, ale proč se stavbou nového depa předávat externím firmě i údržbu vozů PMDP? Pokud město nemá na stavbu nového depa prostředky, dovedu si představit variantu jen stavby depa na úvěr, nebo formou PPP projektu, ale co to má společného s údržbou vozů PMDP? Celé to od začátku působí, že je to psané jako kšeft pro Škodu právě proto, aby mohla dělat údržbu a celé výběrové řízení je jen fraška. Ohledně údržby vozů: selský rozum říká, že když si údržbu budu dělat sám

(tedy v PMDP), tak při zachování kvality to bude vždy levnější, než

když to bude dělat někdo externě (ten někdo na víc musí mít kromě

stejných nákladů vždy zisk).

1 0
možnosti

HonzaŠ

5. 3. 2012 19:58
Re: Proč se stavbou depa předávat i údržbu?

Studii o výhodnosti externí údržby dělala firma Deloitte, která také (jak zaznělo v LN) spočítala výhodnost prodeje pražských tramvajových dílen. Prodej firmě Škoda Transportation měl Praze ušetřit do roku 2020 osmdesát milionů korun. Za zařízení dílen v hodnotě 375 milionů korun ale měla Škoda Transportation podle dohody z loňského října zaplatit jen 238 milionů. Tedy o 137 milionů méně, což osmdesátimilionovou úsporu zpochybňuje. Loni v prosinci Rada hlavního města Prahy tuto transakci zastavila. Dále v Plzni tato firma Deloitte v roce 2009 také posuzovala nabídky mezi prodejem poruchových tramvají Astra a jejich náhradou jinými vozy (již bylo vypsáno výběrové řízení a připraveny finance) a nebo předání údržby vozů Astra firmě Škoda. Doporučena a schválena byla druhá varianta. Zejména ten první příklad tedy napovídá, že studie této firmy nemusí být úplně nestranné.

0 0
možnosti

KOLDAK

5. 3. 2012 19:25
Škoda Transportation ještě Plzni prodá desetkrát předražené

nekvalitní tramvaje, které bude v tom depu "opravovat" a má vymalováno

0 0
možnosti

bebíčko

6. 3. 2012 10:37
Re: Škoda Transportation ještě Plzni prodá desetkrát předražené

Ještě štěstí,že sem přispívají odborníci.

0 0
možnosti

timothyleary

5. 3. 2012 18:55
Kalousek:Současná

roypoč.situace nikoho neopravnuje ke zlodejnam.Dobry-z toho plyne,az se rozpoctova situace zmeni muze se zase zlodejnit az se bude prasit.

3 0
možnosti

Damik

5. 3. 2012 19:44
Re: Kalousek:Současná

zrovna jsem to chtěl napsat:) Kalousek docela zabodoval

0 0
možnosti

Linde CZ

5. 3. 2012 18:47
Doufam ze to zrusej...

Prilis megalomanske. Rozumnejsi mi prijde nejdriv nasetrit, pak koupit. Kdyz uz teda...

3 0
možnosti