Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové plzeňské depo považuje ministr financí Kalousek za zlodějinu

Projekt je pro město příliš rizikový. To vzkazuje ministerstvo financí na plzeňskou radnici, kde se rozhoduje o zakázce století, stavbě nového depa a opravny autobusů a trolejbusů pro Dopravní podnik. V soutěži o zakázku v objemu 12 miliard korun je jediný uchazeč, a pokud ji získá, výdaje z městské kasy na Dopravní podnik výrazně vzrostou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hha

Nejspíš

má Kalousek pravdu - už proto že zná praktiky - kozel zahradníkem...:-/

+1/0
6.3.2012 9:51

Pravy_Juice

Ministr Kalousek

je pro ČR rizikový....

+1/0
5.3.2012 20:44

kvedlal

Re: Ministr Kalousek

Zatímco plzeňská radnice je čistá jako lilie, že? :-/

0/0
6.3.2012 16:22

HonzaŠ

Proč se stavbou depa předávat i údržbu?

Nevidíme do předložené nabídky, ale proč se stavbou nového depa předávat externím firmě i údržbu vozů PMDP? Pokud město nemá na stavbu nového depa prostředky, dovedu si představit variantu jen stavby depa na úvěr, nebo formou PPP projektu, ale co to má společného s údržbou vozů PMDP? Celé to od začátku působí, že je to psané jako kšeft pro Škodu právě proto, aby mohla dělat údržbu a celé výběrové řízení je jen fraška. Ohledně údržby vozů: selský rozum říká, že když si údržbu budu dělat sám

(tedy v PMDP), tak při zachování kvality to bude vždy levnější, než

když to bude dělat někdo externě (ten někdo na víc musí mít kromě

stejných nákladů vždy zisk).

+1/0
5.3.2012 19:58

HonzaŠ

Re: Proč se stavbou depa předávat i údržbu?

Studii o výhodnosti externí údržby dělala firma Deloitte, která také (jak zaznělo v LN) spočítala výhodnost prodeje pražských tramvajových dílen. Prodej firmě Škoda Transportation měl Praze ušetřit do roku 2020 osmdesát milionů korun. Za zařízení dílen v hodnotě 375 milionů korun ale měla Škoda Transportation podle dohody z loňského října zaplatit jen 238 milionů. Tedy o 137 milionů méně, což osmdesátimilionovou úsporu zpochybňuje. Loni v prosinci Rada hlavního města Prahy tuto transakci zastavila. Dále v Plzni tato firma Deloitte v roce 2009 také posuzovala nabídky mezi prodejem poruchových tramvají Astra a jejich náhradou jinými vozy (již bylo vypsáno výběrové řízení a připraveny finance) a nebo předání údržby vozů Astra firmě Škoda. Doporučena a schválena byla druhá varianta. Zejména ten první příklad tedy napovídá, že studie této firmy nemusí být úplně nestranné.

0/0
5.3.2012 19:58

HonzaŠ

Re: Proč se stavbou depa předávat i údržbu?

Dále, proč předávat údržbu vozů firmě, jejíž výrobky jsou provozně více problémové (včetně výzbroje v nově dodávaných plzeňských tramvají Vario)? Jak by pak asi vypadala údržba? Tramvaje s výzbrojí Škoda jsou v Plzni provozně poruchověješí, než s výzbrojí Cegelec. Mají třeba problém s jízdou, pokud je námraza na trolejích, podobně jako nové trolejbusy Škoda (je zajímavé, že nové trolejbusy s jinou výzbrojí v Ostravě tyto problémy nemají a vyjíždějí v případě námrazy před novými škodováckými první, aby probrousily cestu). A ani pražské nízkopodlažní tramvaje Škoda 14T či nové 15T Forcity na tom nejsou se spolehlivostí právě ideálně (po potížích s pantografem a obručemi kol mají nyní problémy a opotřebenými brzdovými destičkami ). Možná za zmínku také stojí nevypověditelná smlouva na dodávku 250 pražských tramvají za 18 miliard. Určitě se chceme podobně upsat na tak dlouhou dobu?

0/0
5.3.2012 20:09

HonzaŠ

Re: Proč se stavbou depa předávat i údržbu?

Takže ač jako plzeňák bych měl být patriot, tak po všech jmenovaných i nejmenovaných zkušenostech rozum říká, že od jistého výrobce dopravních prostředků co nejdál, nebo velmi opatrně. Ale dnes bohužel místo kvality prodává spíše politický vliv, všimné a dobře napsané smlouvy.

0/0
5.3.2012 20:11

KOLDAK

Škoda Transportation ještě Plzni prodá desetkrát předražené

nekvalitní tramvaje, které bude v tom depu "opravovat" a má vymalováno

0/0
5.3.2012 19:25

bebíčko

Re: Škoda Transportation ještě Plzni prodá desetkrát předražené

Ještě štěstí,že sem přispívají odborníci.

0/0
6.3.2012 10:37

timothyleary

Kalousek:Současná

roypoč.situace nikoho neopravnuje ke zlodejnam.Dobry-z toho plyne,az se rozpoctova situace zmeni muze se zase zlodejnit az se bude prasit.

+3/0
5.3.2012 18:55

Damik

Re: Kalousek:Současná

zrovna jsem to chtěl napsat:) Kalousek docela zabodoval

0/0
5.3.2012 19:44

zorro_rojo

Re: Kalousek:Současná

Holt nedostal vsimne..

0/0
6.3.2012 18:39

Linde CZ

Doufam ze to zrusej...

Prilis megalomanske. Rozumnejsi mi prijde nejdriv nasetrit, pak koupit. Kdyz uz teda...

+3/0
5.3.2012 18:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.