Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Metráky ryb denně, sčítají rybáři škody způsobené chráněnými kormorány

K dřině starověkého Sisyfa přirovnávají západočeští rybáři svůj dlouhodobě nerovný souboj s chráněným kormoránem velkým. Tisíce rybožravých, až metr dlouhých a zhruba tříkilových ptáků, kteří přilétají do kraje každou zimu ze severu Evropy a Polska, jim likvidují tuny ryb za miliony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

revolusn_na_case2

Smradlavej

Vy asi nemáte moc rád přírodu, zvířata a lidi obecně co? Jinak si nedovedu vysvětlit Vaše názory....Cílem by přece mělo být žít v určitý simbióze. A ať chceme nebo ne, tak naši předci prostředí kolem sebe přetvořili a s tím se musíme nějak vyrovnat, najít tu rovnováhu a udržet ji - my lidé! protože příroda to neudělá. Obhajujete druh tvora, který svým chováním tuhle rovnováhu ničí, stejně tak jako ji jinde na světě ničí člověk. Tady nikdo na nikoho nic nehází, tady jsem Vám jenom napsal důsledky. Ano, lidí je na světě moc a třeba na takové Indii můžete vidět, kam to vede, jak vypadá prostředí kolem měst, kolik tisíců říčních km je mrtvých, do kolika km od pobřeží moře neuvidíte ani rybku....a přesně tam bude směřovat situace u nás, pokud necháme kormorána se množit.

0/0
29.2.2012 9:21

Smradlavej čmoud z komína

to si zas rybáři zaplatili PR

nebo spíš jim to zatáhla dotace státu a EU, samozřejmě přibarvují polopravdy, hlavně že je to na koho hodit kdo se nemůže bránit

0/0
29.2.2012 1:07

crocodileclip

Naprosto neužitečný pták

Ani k jídlu není.

0/0
28.2.2012 7:33

Smradlavej čmoud z komína

Re: Naprosto neužitečný pták

naprosto neužitečná opice

0/0
29.2.2012 1:14

revolusn_na_case2

krom toho

Rybář, tedy ten slušný, tak dodržuje rybářský řád, který mimo jiné i stanovuje doby hájení a míru ryby pro její ponechání. Je tedy založen na přirozeném vývoji ryby a době jejího množení. V praxi to znamená, že pokud se daný druh ryby na jaře tře, tak je v tomto určitém období chráněn a každá takto ulovená ryba musí být šetrným způsobem navrácena do vody! Míra ryby zaručuje stálou rybí osádku a populaci. Pominu-li tohle všechno, normální sportovní rybář si vezme tu a tam rybu k nedělnímu obědu, ale jinak drtivou většinu nechává žít. Kormorán nedělá ani jedno, loví úplně všechno a není výjimka, když po nich naleznete ryby s rozklovanou hlavou, břichem a vytahanými vnitřnostmi....přirovnal bych to k zabíjení z potěšení, ne zabíjení k obživě.

+1/0
27.2.2012 16:13

Smradlavej čmoud z komína

Re: krom toho

jediný kdo tady dělá prasárny pro potěšení jsou myslivci a rybáři

rozpíchat rybě hubu a mordovat se s ní a potom jí láskyplně pustit...

0/0
29.2.2012 1:11

revolusn_na_case2

ach jo

..tvrdý prachy! A ejhle, co se stane? kormorán při přeletu přes naše území to zjistí a opět se usadí a začne hodovat...a pak to třeba lidem jako vy docvakne, že je možná na tom přístupu alá "příroda se sama postará" něco špatně.

A já se ptám...nebylo by lepší si tohle všechno ušetřit a žít tu v prostředí, kde by kormoráni mohli přiměřeně lovit, vody by si díky živočišné a rostlinné rovnováze držely samočistící biorytmus, rybáři by mohli chytat ryby a vy se svými dětmi byste se z mostu mohli dívat tamhle na kapra, tamhle na lovící štiku, tamhle na kachnu, na ledňáčka, nutrii nebo vydru, atd? Hmmm?

0/0
27.2.2012 15:59

revolusn_na_case2

reakce na Mirek-M

Budu citovat: Kormoráni se nemohou přemnožit, protože jejich život závisí výhradně na rybách, lovem, jako všichni predátoři, pomáhají v ekosystému udržovat rovnováhu.

Reakce: Představme si situaci, že se nechá všechno na přírodě. Kormoráni vyžerou všechnu rybí posádku a bude jich ještě víc, než nyní. Zjistí, že se na území ČR už nedá nic sežrat, tak myslíte, že si hodí provaz a spáchají sebevraždu? Nebo že vychcípají hlady? kdepak...přesunou se na území Maďarska, Slovenska, a dál...a co se stane s ekosystémem tady? Budou tu mrtvé toky, vymřou hlady ostatní tvorové závislí na rybolovu, vymřou ostatní živočichové lovící tyto tvory, vody budou plné řas a bahna, to otráví vody úplně, zmizí škeble, raci, vodní šneci atd. A co udělá člověk? Vezme peníze, začne investovat, firmy pak budou čistit vodní plochy a dna rybníků a řek za spoustu peněz a vsadím se, že vy budete první, kdo bude křičet, že je to strašně drahý a že se Vám to nelíbí! Až se dna vyčistí, začne se zarybňovat, opět za tvrdý

+1/0
27.2.2012 15:54

Smradlavej čmoud z komína

Re: reakce na Mirek-M

miliony let to tady fungovalo, nejdřív přeměňte porodnice na plynový komory a potom se můžeme bavit o jiných druzích

0/0
29.2.2012 1:14

revolusn_na_case2

pokračování

uspěla se svým lobby v otázce ochrany, ale neházejte nás rybáře do jednoho pytle, jsou i tací, kteří se o přírodu starají, co jsou vodní hospodáři, uklízí kolem břehů rybníků a řek a starají se o druhovou rovnováhu v osazení ryb na revírech...Investují se do toho peníze rybářů, státní peníze, dotace...a tohle všechno prakticky zmaří kormorán svým chováním a přemnožením. Nikdo přece nechce, aby se kormoráni zcela vyhubili, ale pokud chcete jít se svými dětmi na procházku k vodě a necivět na mrtvou hladinu, ne-li zelený močál způsobený přemnoženými řasami, tak pak je třeba kormorány přibrzdit v jejich množení....

0/0
27.2.2012 15:45

Smradlavej čmoud z komína

Re: pokračování

a půjdete taky střílet LIDI? jediný druh který se přemnožil a je potřeba ho "přibrzdit" je ČLOVĚK! 11 milionů proti tisíci!!!! kdo je přemnožený?!!! i nějakej fašos rybář se prokec, že za 90% škod může člověk (tj. 10% připadá na kormorány, volavky, vydry a další)

patříte všichni do jednoho pytle i s myslivcema

buď nejdřív dejte do pořádku stav řek, nebo roztopte plynový komory na lidi, až teprve potom se mžete navážet do jiných druhů, to už ale nebude potřeba

0/0
29.2.2012 1:22

revolusn_na_case2

lidi vy je vážně obhajujete?

Lidi neblázněte, to je to samý jako s divočákama a jinýma druhama. žijeme přece v prostředí, který člověk kompletně přetvořil a je jenom na člověku, aby udržel rovnováhu, příroda se o to nepostará. Divočáci se v celý Evropě přemnožili, že už ani odstřel nepomáhá a páchají škody na úrodě, ničí ekosystémy jiných druhů a lidi se bojí kvůli nim chodit do přírody. U kormorána je to to samé, je to invazivní druh, který prakticky zabije každou rybu, kterou chytne a nemusí ji ani sežrat. A není to tak, že někde vyžerou ryby, odletí a už se do CR nevrátí. Kdo jste je kdy pozoroval, tak víte, že napřed k vodní ploše nebo toku přilítne pár, několikrát obkrouží, zjistí, že nikdo po něm nestřílí, odletí a pak přitáhne celý hejno...tam pak hodujou, zlikvidujou komplet! rybí osádku (což má další vliv na vodní prostředí!)...a jdou hodovat o kousek dál. Jasně, politika ryb. soukromníků

0/0
27.2.2012 15:40

Mirek-M

achich ouvej

Kormoráni sice za ryby neplatí, ale zato si je umí chytit sami, na rodíl od většiny pivních savců. Kormoránů ještě není 10 milionů a neváží v průmaru 120 Kg. Kormoráni do řek nevypouštějí žádné znečištění, ani je nemrzačí kácením, regulacemi a stavebními zásahy. Kormoráni si nedělají nárok na ryby, které neulovili a nepíší hloupé články na idnesu. Kormoráni se nemohou přemnožit, protože jejich život závisí výhradně na rybách, lovem, jako všichni predátoři, pomáhají v ekosystému udržovat rovnováhu. Jsou to sympatická zvířata, která nám ukazují jak funguje příroda a jak je krásná. V R^

+5/0
26.2.2012 17:20

sámvelkýmao

no

kdo spočítá, jestli odstřelí 100 nebo 1000 kormoránů? jen je musí vylovit a dobře uklidit..... asi jim půjdu poradit jak na to.......

+1/0
24.2.2012 17:35

TroskycFCB

http://www.chytej.cz/rybarska_videa/1428/cerna-smrt-v-plzni/

http://www.chytej.cz/rybarska_videa/1428/cerna-smrt-v-plzni/

0/0
24.2.2012 15:53

PosledníMohykánStáleŽivý

Kolik těch tříkilových kormoránů by se tady muselo přes zimu

usadit, aby sežrali metráky ryb denně? Počítejme kilo na jednoho, to by byl žaludek, jako tunel, pak je to na metrák stovka kormoránů.

+1/0
24.2.2012 13:45

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: Kolik těch tříkilových kormoránů by se tady muselo přes zimu

Omlouvám se, článek jsem si přečetl až nyní. Takže půl kila denně na jednoho a je jich 600. No jo, holt budou dražší vánoční kapři (já dlabu něco jiného). V čem je problém? 2,5 milionu korun na region za zimní sezónu? To je sranda? To je tak zhruba polovina škody, kterou způsobí pytláci.

0/0
24.2.2012 13:48

TroskycFCB

Re: Kolik těch tříkilových kormoránů by se tady muselo přes zimu

Je jich tady až 120000. Tzn. až 60tun ryb denně. Stačí si to pak vynásobit počtem dnů co tady jsou.Ještě je to málo? :-) A to věřte že jsou schopní sníst daleko,daleko víc než půl kg denně. Je neuvěřitelné co kormorán dokáže do sebe dostat. Kdo neviděl kuchané kormorány neuvěří. 40cm štika nebyl problém. Ono nejde ani tak o toho vánočního kapříka. Ti se jak říkáte dají zaplatit a nějaké ryby zpět nasadit. Ale už nikdo nenasadí v takovém množství jalce, parmy, líny atd. Prostě ryby které se nedají tak lehko chovat ve velkém a nemáme je jak nahradit.  A co je daleko nejhorší je že nikdo nikdy ani vysazením nenahradí původní genofond . To je prostě masakr a ochranáři a ministerstvo zemědělství dokud nezačnou jednat tak za chvíly budembez ryb. A bacha pak nám tady nezostane ani ten kormorán protože odtáhne.

+1/0
24.2.2012 15:39

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: Kolik těch tříkilových kormoránů by se tady muselo přes zimu

Těch 120 tisíc vychází z jakých údajů? Jinak bych vcelku souhlasil s tím, co píšeš, možná a velmi teoreticky i s případným řízeným odstřelem, jen bych rád znal zdroj informací, které uvádíš.

+1/0
24.2.2012 17:03

kulala

Nedřete se!

Křiklouni ;-O Rybáři / Nimrodi nedřete se a nechte přírodu přírodě bude vám za to vděčná V

+1/0
24.2.2012 13:05

TroskycFCB

Re: Nedřete se!

To je právě ta blbost. I my jsme součástí přírody. Naši předkové normálněstřílely kormorány, vydry, bobry. A nebyl problém ani v nedostatku ani v přebydku. Podle Vás by tady byl do desti let jenom kormorán ale máte pravdu odtáhl by jinam a do 50let vyžral celou evropu a pak chcípl :-) Chce se to jenom trochu rozumu. Se jeďte podívat do polska na spálené lesy od trusů kormoránů atd.

+1/0
24.2.2012 15:45

bez vysvětlení - smazán

Re: Nedřete se!

No tak to pozor !!!

Kdo v 1, 2 ,3,4,5, 6, 7, 8.......13 století střílel kormorány ??? 8-o

Máte si ten rybník zakrýt sítí, stejně jako zemědělci pole, nebo vinaři vinice. ;-)

0/0
24.2.2012 22:51

kulala

Re: Nedřete se!

Ale hlavně tenkrát nás bylo 51/2 tak to prosím vás demagogicky nedávejte dohromady;-ORv

0/0
27.2.2012 15:34

Lízal

Každé dítě se ve škole učí o změně klimatu.

A že se z kormorána stala škodná, je jisté. Je to stejné jako s holuby ve městech, bobry v potocích, americkými raky, kozami na Pálavě, bolševníkem a jinou havětí, která tady je omylem rádoby ochránců přírody chráněná.

Vzorem nám může být třeba Austrálie a její tah proti králíkům. To by tady ovšem musela být vláda rozumu a ne mamonu... ;-€

+1/0
24.2.2012 12:26

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: Každé dítě se ve škole učí o změně klimatu.

Škodná pro přírodu je v první řadě člověk. Rybáře nevyjímaje.

+3/0
24.2.2012 13:43

Rudla01

A to si jako rybáři myslej,

že všechny ryby patří jenom jim?

+3/0
24.2.2012 12:14

Kham

Re: A to si jako rybáři myslej,

Promiňte, ale pokud hejno kormoránu decimuje populaci lipana a pstruha obecného, našich původních lossovitých ryb, které samy jsou již pomalu na červeném seznamu, mělo by se něco dělat, a nejde o rybáře!

+2/0
24.2.2012 12:21

kulala

Re: A to si jako rybáři myslej,

=kham= křiklounku ;-O není žádný případ že by příroda bez hamížnosti člověka zničila přírodu to nám jenom

nalháváš8-o  To říkej na vaší schůzce!!

+1/0
24.2.2012 13:11

Kham

Re: A to si jako rybáři myslej,

Na jaké mojí schůzce? Žádných schůzek týkajících se ryb nebo komroránů se neúčastním :) A rybář také nejsem, kdyby Vás to zajímalo.

0/0
24.2.2012 14:44

Joe_Pike

Re: A to si jako rybáři myslej,

Kdyby tam byl rybí přechod, tak se tam ty ryby nezdržujou a kormoráni by jich jistě tolik neulovili... Těch ryb je tam prostě "uměle" nadstav a ti kormoráni toho jen využívají...

+3/0
24.2.2012 14:47

Shumway

Re: A to si jako rybáři myslej,

muhehehehe nadstav ;-D. veskutečnosti je téměř ve všech řekách a potocích ryb málo a nebýt umělého zarybnňování, nebylo skoro nic. prý nadstav...takový blábol

+1/0
26.2.2012 11:57

šemík13

Re: A to si jako rybáři myslej,

lipan a pstruh v Plzni na Radbuze?!?;-D

0/0
27.2.2012 8:59

Urb - Uničtoženie vraga

Rybářů mně rozhodně líto není. Ryby, ta odvěká potrava

žebráků a oni nevědí co si za to říct ! !.

+2/0
24.2.2012 11:07

Tuareg

Re: Rybářů mně rozhodně líto není. Ryby, ta odvěká potrava

Souhlasím. Jsou lidi, na které už má dnešní doba a média plná pesimismu negativní dopad a pak mají mindráky. A proto my chodíme na ryby a do přírody, abychom si od té uspěchané civilizace odpočinuli :-)

0/0
24.2.2012 11:58

Tuareg

Re: Rybářů mně rozhodně líto není. Ryby, ta odvěká potrava

Mimochodem...já ryby nikomu neprodávám. Já chytám pro sebe :-) Článek je pokud dobře vidím zaměřen na sportovní rybolov a ne na chovné rybníky.

0/0
24.2.2012 12:01

Peťánek Síťovka -reformní lhář

Řízeníá letového provozu

by je mělo odklonit. Nedivte se poté co ČR na nátlak USA snížilo poplatky za přelet letadel, tak i ptáci si létají zadarmo

0/0
24.2.2012 10:56

janzlatousty2

TO jsou virtuální škody.

Rybáři opět mží,

+1/0
24.2.2012 10:54

Angis

Metráky ryb denně, sčítají kormoráni škody způsobené rybáři.

+4/0
24.2.2012 10:41

FreeBird

Copak se nedaji vytravit?

Tihle hltavci sezerou cokoliv, tak vhodne nastrazit otrvene kousky rub a problem s kormoranama je vyresenej.

0/0
24.2.2012 10:41

Joe_Pike

Re: Copak se nedaji vytravit?

Rv

+2/0
24.2.2012 10:42

perca

Re: Copak se nedaji vytravit?

Jsou bohužel chránění.

0/0
24.2.2012 10:50

iceman.

Re: Copak se nedaji vytravit?

Bohužel? A ty jsi otrávit nechtěl?

+1/0
24.2.2012 16:12

janzlatousty2

to je velmi chytré,

žertujete, nebo jste opravdu tak moudrý?

+1/0
24.2.2012 10:54

TroskycFCB

Re: Copak se nedaji vytravit?

rybáři musí minimálně co vychytají tam zpátky nasadit a naschval říkám minimálně, jelikož se sadí víc ryb. Navíc si to platí všechno ze svého a ze svojích organizací. Nějaká ta ocharana a starost o přírodu tam taky bude. Tak o co jde. Kdyby  všichni hospodařili v ČR aspoň tak jak rybáři že sežeru jen na co mám tak na tom nejsme tak špatně

0/0
24.2.2012 15:51

Smradlavej čmoud z komína

Re: Copak se nedaji vytravit?

aspoň nemelte, platí jim to stát a EU

0/0
29.2.2012 1:31

milmil

rybáři jsou pěkní syčáci

Když se jednalo o tom, že by kormoráni byli vyjmuti ze seznamu chráněných druhů tak byli proti, protože pak by jim nikdo nedával prachy a oni by si museli najímat myslivce na odstřel. Takhle jim to vyhovuje a ještě můžou v klidu nadávat na blbé ochránce , kteří chrání přemnožené kormorány.:-P

+4/0
24.2.2012 10:35

davaprd

Re: rybáři jsou pěkní syčáci

ono to není tak jednoduché, musíš rozlišovat rybáře, protože ti sportovní žádnou náhradu nedostanou, kormoráni jsou většinou na řekách a tam moc soukromníků není, ale tahle problematika má tolik "ale", že to nemá cenu řešit v diskusi ...:-/

0/0
24.2.2012 11:39

Tuareg

Taky letos na povolenku kašlu

Letos taky na povolenku kašlu. Stačí mi jít 10x za rok někomu na soukromej rybník a vím, že si zachytám. Ale platit za to stále více a chodit zbytečně....to fakt ne.

0/0
24.2.2012 10:32

vočko.m.

Re: Taky letos na povolenku kašlu

Ryb je v řekách dost, kdo umí, nachytá, kdo neumí, stěžuje si. A kolik zaplatíte za těch 10 návštěv soukromého akvárka?

0/0
24.2.2012 10:48

Tuareg

Re: Taky letos na povolenku kašlu

Aha, takže pak je kormorán býložravec a tenhle článek tedy postrádá význam? Těch 10 návštěv záleží na tom, jestli je to ceníková cena nebo jestli je to kamarád :-) Ale vím, že nepotáhnu vercajk zbytečně.

0/0
24.2.2012 11:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.