- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
protože jak k tomu chudák cyklista přijde? Určitě je obětí automobilní lobby.
začne pohybovat po silnici,stává se účastníkem silničního provozu a je povinen dodržovat předpisy.Jestli je to nalitý cyklista či střízlivý děda o holi,neznalost zákona neomlouvá.Každý musí ,podle vyhlášky,předpokládat,že může narazit na ještě většího blba než je on sám a podle toho se chovat.
taky nějaké zákony. Tušim jsem zaslechl něco o povinosti odrazek a snad nějaká helma na hlavu, ale že nesmí opilec jezdit na kole mi uniklo :-)
Je to účastník silničního provozu, takže pro něj platí totéž jako třeba pro motorku nebo auto.
je jediný, kdo může jezdit na silnici a nemusí znát pravidla resp. to někde dokazovat zkouškama, nemusí mít řidičák, může na něm bez dozoru jezdit od 10 let věku. Nejde ani díky absenci řidičáku soudně uložit zákaz činnosti = jízdy na kole. Kdyby nebyl ten dotyčný jarin, tak jim ujede; mi se to podařilo už několikrát, stačí znát trochu terén. Akorát je divné, že policajti vyžadujou po kolařích to, co se učí jedině v autoškole, a přitom tam nemají povinnost chodit.
Co je na tom divného že se na cyklistovi vyžaduje dodržování nějakých pravidel? Stejně jako na chodcích? Ty zásadně lezeš autům do cesty a lezeš do křižovatky na červenou protože přece nemáš chodecký průkaz? Pokud ano tak je to ale tvůj problém :-)
ach ty české zákony
Kdyby pěšky přebíhal před přijíždějícím vlakem, tak by to taky zadarmo neměl.
Vůbec by nebylo od věci, kdyby se pomáhači místo kontroly lékárniček soustředili na chování všech účastníků silničního provozu. Koukám kolem sebe a žasnu, kolik cyklistů považuje za normální jezdit ve dvojicích-trojicích vedle sebe, aby se mohli vykecat, kolik z nich po setmění nezapne světla (oni vidí, co na tom, že je není vidět), kolik chodců očekává, že jim řidiči budou zastavovat i mimo přechod, kolik řidičů chodcům u přechodu nezastaví, projíždí křižovatky na červenou, obcí se řítí 80-90 km/h, nepoužívá směrovky (všichni kolem jsou přece jasnovidci), předjíždí tam, kde nemají rozhled... takhle by se dalo pokračovat dlouho. Neukázněnost a hazardování na železničních přejezdech je špička ledovce, provoz se mění v anarchii, zatímco odpovědné orgány se zašívají kdovíkde.
Souhlasím. Že jsou cyklisté často prasata je bohužel pravda. Jenže je mi jasné, že jakmile takový cyklista vleze do svého auta, jezdí jako prase zase. Ale teď autem. No a když náhodou jde pěšky, své chování nezmění, je to zase prase, nyní v roli chodce.