Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Plzeň ještě letos rozšíří oblast placeného parkování, rozhodli radní

V Plzni se rozšíří oblast placeného parkování. Nově se bude vybírat například na parkovišti u autobusového nádraží nebo u zimního stadionu. V některých částech zcela zmizí místa, kde bylo možné parkovat zdarma. V širším centru také přibudou místa pro rezidenty a abonenty, kteří si je předplatí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Paterson

záchytná parkoviště a metro

V Plzni prostě chybí metro a záchytná parkoviště. Jména stanic pro metro, což není nic jiného než tunel, se samy nabízejí - Jurečkova, Rundova, Šlajsova a podobně.... je stadion, mělo by být i metro a bylo by po problémech :-)

0/0
30.1.2012 12:07

Prana

Kolikpak asi páni radní platí na náměstí před radnicí?

Parkplatz to tam hyzdí, tak by hoši měli jako první udělat príma krok a parkovat o 300m dál v Rychtářce, ale to by to museli zaplatit(páč na náměstí maj vyhrazené parkoviště) a ještě chudáčci popojít kousek pěšky :-)) Jojo není nad to dělat z lidí úplné pitomce ;-€

+3/0
27.1.2012 13:48

Mortimmer

Všichni nadáváte

Jeden v tom vidí nenaplněnou Rychtářku, druhej PMDP, třetí chce platit primátorovi za nos mezi očima, samá politika a konspirační ekonomické teorie, ale nikdo si neuvědomí, že Magistrát byl pod výraznou palbou kritiky rezidentů - ano, jsem jeden z nich! A beru jako vítězství rozumu, že se Plzen stala po Praze a snad i Brně (nevím) městem, kam se prostě jen tak do centra autem nejezdí a když už tady v tom centru jste, parkujete nám před domem a smrdíte tady mnohdy se starými plečkami s nevyměněným olejem, tak za to prostě zaplaťte (ono Vás to odradí) a nebo jděte jinam, případně se dopravte jinak. Plzen už dávno není schopná pojmout tolik aut co je dneska. Takže věřte, že většina z Vás se bouří, ale je i spoustu lidí, kteří mají radost a já jsem jeden z nich... R^

0/0
27.1.2012 11:34

Stephane Margelle

Re: Všichni nadáváte

Takze kdyz za to zaplati mestu, tak uz Ti nebude vadit, ze Ti smrdi u baraku?

+2/0
27.1.2012 11:53

Solivac

Re: Všichni nadáváte

Ano nadáváme také proto, že je to celé nedomyšlené. U Plzně např. není žádné záchytné parkoviště s dostupnou hromadnou dopravou jako v Praze??? Chápu Váš postoj, ale to je bohužel riziko bydlení ve středu města. Sám bydlím na kraji města a pracuji na druhém konci - a proti jízdě MHD se mi to po5ád vyplatí, protože místo 35 min. jedu 10 (x2 za den x 5 za týden ...).

0/0
27.1.2012 17:33

zorro_rojo

Re: Všichni nadáváte

A bydlite vubec v Plzni?

Ja osobne, po shlednuti te mapky, mam veliky duvod k nadavani. Planovana placena stani budou blok od naseho baraku. Takze, ted je tu parkovani mizerne (pobliz byvale voj. nemocnice) a po zavedeni tech zon uz nezaparkuji vubec. Ani tech pul kilometru od baraku co ted.. protoze primo pred domem je to mozne tak dvakrat do roka.

Fakt bezva.

0/0
28.1.2012 1:37

Krak

Re: Všichni nadáváte

A ty jsi z toho centra na Petrohradě nebo U Trati? A ano, věřím, že někdo má radost, že může víc platit...

0/0
31.1.2012 20:38

habásko

Mám nos mezi očima -

- jak dlouho se mohu těšit že z něj v Plzni nebudu platit, pane primátore ???

+1/0
27.1.2012 11:17

Pacourek Petr

Haha

Nějak se to divadlo zaplatit musí ;-D;-D;-D

0/0
27.1.2012 10:12

Stephane Margelle

Klasicky priklad ceskeho tupeho smysleni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nic jineho nase tupe hlavy vymyslet nedokazou!! Misto aby zdokonalovali system MHD, vytvareli nova parkovaci mista, umoznili ridicům parkovat napr. na system parkovacich hodin treba na 0,5-1h, tak jenoduse osoli kdejaky placek na stani a zamestna mestske cernop.delniky a maji pocit, ze problem s parkovanim dokonale vymysleli!!

0/0
27.1.2012 9:33

Mortimmer

Re: Klasicky priklad ceskeho tupeho smysleni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Co to má co dělat s českou národností?? Jděte se podívat jinam do světa, jakej je všude bordel! Pak se vraťte, dejte si facku a buďte rád, že jste z ČR a neházejte paušálně špínu na Čechy!

0/0
27.1.2012 11:24

Stephane Margelle

Re: Klasicky priklad ceskeho tupeho smysleni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ano, mate pravdu. Pokud se budeme porovnavat s balkanem a podobnou verbezi, tak jsme na tom opravdu o kousek lepe. Otazka je, jak dlouho.

Nechapu, proc se u nas dela byznys zrovna treba z parkovani. Misto aby obce a mesta vychazela obcanům vstric, vytvarela parkovaci mista a umyslne neznemoznovala parkovani, tak radeji vymysli jak to zpenezit, zakazat, omezit atd.Typycky priklad, co se tyka parkovani a nasi ceske natury, jsou nase hory...proc mam platit nejekemu voslovi, kterej sedi na zidly na placu u sjezdovky a vybira vypalny za stani?

Napr. v nemecku nebo obecne v Alpach, je samozrejmost, ze kdyz prijedu na parkoviste k lanovce, je soucasti arealu vybudovane parkoviste. Samozrejme, ze za to skryte platim v cene permice, ale radeji zaplatim provozovateli arealů nez nejakymu voslovi.

A ze to s parkovanim jde, je i priklad parkovist u nakupnich center a obchodů. Ale jak se jedna o obcecni pozemek, nic nejde, neni misto, penize, chut atd. Jen kasirovat, zakazovat, pokutovat...

0/0
27.1.2012 11:46

habásko

Re: Klasicky priklad ceskeho tupeho smysleni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ano, proč nejsou využívány parkovací hodiny - myslím tím papírové za sklem auta - k povolenému krátkodobému parkování zdarma ?

0/0
27.1.2012 13:12

Zelenej_Marťan

Ušetřit vs. Vydělat

Každý člověk se z principu věci snaží ušetřit. A tak se nedivím, že lidé začali parkovat dál od centra a zadarmo. Na druhou stranu se také každý snaží vydělat. Takže, když úředníci na magistrátu prozřeli, zjistili, že tyto lidi potrestají tím, že rozšíří zóny pro placená parkování. Takže je to nekonečný boj, který normální občan nemůže nikdy vyhrát. Otázkou je, kam až tenhle boj zajde? Myslím, že ideálním stavem by bylo obnovit naši národní tradici defenestrací.

Stejně tak je to i s tříděním odpadu. Všichni se nám snaží vtloukat do hlavy, jaká je to dobrá věc třídit odpad. A tak se většina z nás nachytala a začala třídit. No jo, ale co na to firmy, které svážejí směsný odpad? Ty určitě nejsou rády, protože nyní mají "méně" práce a nevydělají si tolik jako dřív. Co tedy taková firma udělá? Zvýší poplatky za svoz odpadu! Takže je to fakt nekonečný boj.

+1/0
27.1.2012 9:07

Krizacek

Re: Ušetřit vs. Vydělat

Ono by se dalo pokračovat - před zateplovacím boomem platila průměrná domácnost X peněz za teplo. Nyní, kdy nemalou investicí vhodným zateplením uspoří 40% tepla, platí stejně, ne-li ještě víc, prostě haluz :-D Stejně to podle mě bude pokračovat u elektřiny spolu s efektivnějšími a levnějšími technologiemi fotovoltaických panelů, kdy bude mít každý na střeše dva panýlky, které utáhnou celou domácnost. Takže se ČEZ bude hojit pětinásobnými sazbami. Určitě i u vody, kdy je trend dělat studny a šetřit takto za vodu. A reakce? za pár let tady bude kromě dražší obecní vody i daň ze studny...

+1/0
27.1.2012 9:27

Zelenej_Marťan

Tohle je jasné...

Někdo z magistrátu, nejlépe někdo, kdo sedí v dozorčí radě PMDP, usoudil, že je třeba podpořit MHD v Plzni. Nutno dodat, že MHD v Plzni od začátku letošního roku podražila a asi to nemá pro PMDP takový finanční efekt, jaký očekávali. Takže za tučného "kapříka" proč by jim někdo z vedení města nepomohl, že? :-)

0/0
27.1.2012 8:58

PavelBlaha

Opravdu super

Pracuji u zimáku, takže mi asi nezbyde platit 40-80 Kč denně za parkování, nebo to nechám na borech a budu sem jezdit trolejbusem - problém je v tom, že takto to udělají i ostatní a za chvíli nebudou moci parkovat na Lochotíně, Borech Slovanech a tak zavedeme parkovné i tam. Nevadí mi parkovné ale to že nemám kde parkovat , V plzni neí kde zaparkovat , žádné záchytné parkovište

+2/0
27.1.2012 7:53

Mira_K

Re: Opravdu super

Ono je otázka proč je v Plzni tolik auťáků? U nás je 460 osobních aut na tisíc obyvatel, v Berlíně 312......

0/0
27.1.2012 12:47

Xladi

Dlaší zářez

pro obchodníky s obchody v centru, u nás je to podobné na náměstí zavedli parkování a obchody krachují, protože každý raději zajde do obchodního centra kde je parkování zdarma a na náměstí ani nepáchne, tak zkrachované obchody nahrazují vietnamci je to hrozný pohled. Místo živého náměstí tam máme vietnamskou tržnici. Předtím to tam normálně fungovalo. Kdyby dali alespoň 30 minut parkování zdarma.

+2/0
27.1.2012 7:11

Mira_K

Re: Dlaší zářez

Nemyslím, že to má přímou souvislost se zavedením parkovného. Drtivou většinu obchodů v centru beztak živí zákazníky co přijedou MHD či přijdou pěšky.

0/0
27.1.2012 7:19

Xladi

Re: Dlaší zářez

U nás MHD není, ale třeba v Hradci králové je a tam to taky skomírá. Jasně zboží můžete odvézt MHD ale pokud si třeba v elektře v centru koupíte lednici tak ji autobusem neodvezete. Nebo jsem kupoval v galanterii 2 batohy do práce. Byl jsem služebně autem i na jiných nákupech tak jsem to vzal při jednom a věřte že 15 minut by mi na nákup stačilo. Nejhorší ale je že tam není ani parkování(žádná místa) ani povolené zastavení. Takový obchodník přijde o hodně kšeftů.

0/0
27.1.2012 7:45

bezdukáto

Re: Dlaší zářez

A bude hůř. Pánové radní a jejich kámoši nemají z čeho krást. tak zvedají daně, poplatky ap. Je to hnus už aby lítali z oken.

0/0
27.1.2012 8:36

Mira_K

Zadarmo

Proč mají všichni přesvědčení, že je povinností města umožnit všech zaparkovat (nejlépe před vchodem do svého domu) a ještě zadarmo?? Automobil je především soukromý (firemní majetek) a město na jeho odstavení defakto prostor pronajímá. Stejně jako se platí za pronájem pozemku pro podnikání - stánek, stavební ohradu apod.

+1/0
27.1.2012 7:05

bezdukáto

Re: Zadarmo

Jdi si za roh dát facku!

0/0
27.1.2012 8:36

Dr. Grínštajn

Re: Zadarmo

...v podstatě má ale pravdu....že

0/0
27.1.2012 9:10

AAA3

Re: Zadarmo

to by ti za chvili mohli pronajimat i chodnik pro tve soukrome vychazky, ne?

+1/0
27.1.2012 9:40

habásko

Re: Zadarmo

Přečti si silniční zákon než napíšeš, abys věděl na co máš za své daně nárok zdarma ! Pak teprv posuzuj jestli parkování je normální záležitost nebo luxus za nějž je nezbytné platit !

0/0
27.1.2012 13:16

Mira_K

Re: Zadarmo

A které ustanovení zákona máte v té souvislosti na mysli?

0/0
27.1.2012 13:42

Mira_K

Re: Zadarmo

(1) Pro účely organizování dopravy na území obce může obec v nařízení obce vymezit oblasti obce, ve kterých lze místní komunikace nebo jejich určené úseky užít za cenu sjednanou v souladu s cenovými předpisy 

a) k stání silničního motorového vozidla v obci na dobu časově omezenou, nejvýše však na dobu 24 hodin,

b) k odstavení nákladního vozidla nebo jízdní soupravy v obci na dobu potřebnou k zajištění celního odbavení,

 c) k stání silničního motorového vozidla provozovaného právnickou nebo fyzickou osobou za účelem podnikání podle zvláštního právního předpisu, 12a) která má sídlo nebo provozovnu ve vymezené oblasti obce, nebo k stání silničního motorového vozidla fyzické osoby, která má místo trvalého pobytu nebo je vlastníkem nemovitosti ve vymezené oblasti obce, nebude-li tímto užitím ohrožena bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích a jiný veřejný zájem. V nařízení obce stanoví obec způsob placení sjednané ceny a způsob prokazování jejího zaplacení.

0/0
27.1.2012 13:55

petrgala

Re: Zadarmo

Proč myslíš, že se mimo jiné platí daně?

0/0
27.1.2012 19:42

B.arunka.a

Proč ne..

Placené parkování mi nevadí tolik jako příšerné parkovací automaty! Budu naivně doufat že s rozšířením placených zón přijdou automaty, které budou brát bankovky a kreditní karty. Není nad to když člověk zaparkuje a než si dojde do bankomatu a pak ještě rozměnit, tak dostane botičku, kterou strážníci zvládnou nasadit a odjet za 5 minut, zato na její sundáni člověk čeká přes půl hodiny...[]

0/0
27.1.2012 4:25

Xaver02

Pak že je krize. Kulové.

Kde kdo má dnes zpohodlnělou zadnici  a chtěl by si parkovat tam, kde má kancl. Obzvlášť v centru. Jen ať si za ten nadstandard a za to, že nám obyvatelům užírá prostor, zaplatí. Žádná krize není. Kdyby byla, tak tu máme prázdno jako před 25 lety.

+1/0
26.1.2012 23:24

Solivac

To je zase koncepce...

Nejdříve omezíme parkování a až pak postavíme parkovací "objekty" např. na Pětatřicátnících :-/ Je to asi jako podobná "koncepce" udělat paralelní průtah městem s Klatovskou třídou a samotnou Klatovskou zároveň zúžit a zklidnit...no tak se zúžila a zklidnila, ale paralelní ulice je jaksi v nedohlednu.

RvRvRv

+1/0
26.1.2012 22:35

(registrac)

A stejně na Rychtářce parkovat nebudu, nebudu a nebudu

;-D:-P;-D

+2/0
26.1.2012 22:32

zorro_rojo

Re: A stejně na Rychtářce parkovat nebudu, nebudu a nebudu

Ja take ne, protoze to z ni mam domu tri kilometry.

0/0
28.1.2012 1:41

pilinazlenina

je čas udělat plzni pápá

další oblast zasažena modrým morem

+1/0
26.1.2012 22:12

sudovec

Zajímavé

Tak jsem se při čtení podivil - náš drahý pan radní si myslí, že věcem dá řád, když za ně bude vybírat peníze.

Proč neřeknou rovnou že Plzeň potřebuje peníze. A to hlavně po tom ko...ském rozhodnutí stát se v době krize evropským městem kultury.

Proč nejdou s barvou ven a neřeknou "potřebujeme vás zkásnout, tak se moc neošívejte"?

+4/0
26.1.2012 20:47

Mortimmer

Re: Zajímavé

Ale hloupost, vy to zase vidíte moc politicky, prostě se v širším centru absolutně nedá zaparkovat, protože každej kdo tu pracuje, nebo si jde jen něco vyřídit do centra, přijede autem.. a lidi co tu bydlí táhnou nákup půl kilometru protože prostě nezaparkujou! Prostě správně a hlavně konečně.. DÍKY!

I V Plzeň !!

0/0
27.1.2012 5:06

FB13624

Re: Zajímavé

Myslím, že nemáte pravdu. Například ve Veleslavínce a v Sedláčkovce u hl. pošty zaparkuju, kdy se mi zachce, ulice jsou volné, zejména u PF a soudu. Je pravda, že to dříve nebylo. Ovšem snahou města jsou peníze, ne služba občanům. Víte, že místo parkoviště zdarma u FN na Lochotíně má být další placený parkovací dům? To je snad širší centrum?? Když jsem bydlel před lety v Plachovce, tak už tehdy se tam zaparkovat nedalo a nikomu z radnice to nevadilo. A jak souvisí zpoplatnění parkoviště u autobus. nádraží s obsazeností ulic u Klatovské? Nijak. Jen další místo, kde lze vybírat prachy a zajistit kšeft pro soukromý Plzeňský parking. A pokud jde o ty nerezidentyy - mám několik kolegů, kteří dojíždějí autem do práce do Plzně. Jistě, mohou nechat auto na záchytném parkovišti a dojet MHD. Mohl byste ale jmenovat jediné místo, kde Plzeň vybudovala záchytné parkoviště? Rád jim jej poradím. Já o něm nevím.

+2/0
27.1.2012 6:19

sudovec

Re: Zajímavé

Přesně tak, žádné záchytné parkoviště u MHD neznám. A navíc od 1.4 budou změny v příměstské MHD a kromě očekávaného zdražení a zkomplikování cesty (nově přestupy na hranicích města namísto linek např. na CAN) zcela jistě přijde i výrazné zdražení.

Co v téhle situaci říci na načasování zdražení parkování?

0/0
27.1.2012 7:12

sudovec

Re: Zajímavé

Nesouhlasím. Když se podívám na mapku, tak na okrajích té nové placené zóny není žádné rozumné parkoviště, kde by lidé, kteří v centru něco potřebují, zaparkovali a dál pokračovali MHD.

Spíš naopak, nová placená zóna takováto parkoviště pohltí. Prostě jen tlak na to, aby lidé parkovali v zatím neúspěšné Rychtářce, a připravila se půda pro další placené projekty.

Upřímně - pokud to bude řýžovačka jen pro město, tak se skřípěním zubů souhlasit budu, ale nejspíš to opět bude malá domů pro spřátelené firmy, které budou stavět parkovací domy. Bohužel.

Mně se to prostě nelíbí.

+1/0
27.1.2012 7:09

iceman.

všechno má něco

Samozřejmě se mi nelíbí,že se snaží lidi voholit, kde to jenom jde. Na druhou stranu v centru jsou mraky aut a to taky není dobře, když aut ubyde, bude to lepší. A jak psal někdo níže, když lidi můžou jezdit autem, těch pár korun za parkování je jistě taky nezruinuje. Lidi by měli víc používat MHD nebo chodit pěšky. Jinde v Evropě se taky daleko víc jezdí ve městech na kole, ale na to v Plzni zase neni prostor, to by se muselo připravit...

0/0
26.1.2012 20:43

Solivac

Re: všechno má něco

Na kole se jezdí ve městech na placato jako je Hradec Králové, Hodonín apod. Tam jezdí lidé od jakživa na kolech a ani na to nepotřebovali eko-módní vlnu cyklostezek a propagace jízdy na kolech. Plzeň prostě není placka a ani nemá  vhodné uspořádání ulic ve středu na jízdu na kole - zamyslete se jak se asi tak bude jezdit někomu z práce ze středu města třeba na Košutku (a to opomíjím ten "zdravý vzduch" při jízdě na kole městem v dopravní špičce).

0/0
27.1.2012 17:39

Mira_K

Re: všechno má něco

Tradiční plzeňský omyl - na kolech se jezdí jen ve městech, které jsou jen placka. Není to pravda, podívejte se více do světa. Apropó, na Košutku je vcelku už slušný kopec ale většina města je v poměrně solidní rovině. A proč by všichni museli zrovna jezdit na Košutku??? Mnohem důležitější je to druhé, tj. vhodná infrastruktura. A politická vůle.....A ta Plzni chybí hodně. Mimochodem, všimněte si že města, která jsou ve světě hodnocena jako nejpřívětivější k žití je cyklodoprava značně rozvinuta. Kodaň se může chlubit velmi čistým ovzduším ve městě, protože místo druhého a třetího auta v rodině mají obyvatelé před domem zaparkovány jízdní kola (nebo elektrokola). Pak je jasné, že zdaleka takové problémy s parkováním v centru a sídlištích nemají. Plzeňský politik s takovým společenským vizím akorát hloupě směje a utrácí stamilióny za parkovací domy.... P.S.: Já na kole jezdím z centra města na Zavadilku vcelku běžně a žádný sportovní supervýkon to není.

0/0
27.1.2012 22:36

zorro_rojo

Re: všechno má něco

Ale ona ta aute neubudou. Jen se presunou do jinych casti.

Kde se uz ted take neda zaparkovat.. takze zase jen pruser pro obyvatele.

Ja treba do prace chodim pesky, nebo jezdim na kole. Za prve to mam blizko, a za druhe - kdyz mi hledani mista k parkovani zabere vic casu nez samotna jizda autem, nejak to ztraci smysl.

0/0
28.1.2012 1:44

Krizacek

parkování v Plzni

Chápu placené parkování na náměstí a v nejbližším přilehlém okolí. Ale automaty v půlce města, to je nesmysl. Kromě zalátování děr v rozpočtu města z absurdních zdrojů je to evidentní snaha vyžehlit něčí průšvih a naplnit prázdnou Rychtářku - parkovací dům, na jehož potřebu, velikost a umístění se Plzeňanů nikdo neptal a podle toho to dopadlo...

+2/0
26.1.2012 19:48

Mortimmer

Re: parkování v Plzni

jakýpak v půlce města??? Taková Bendova ulice je u Masarykova nám. a parkují tam všichni!! ..dále Kard. Berana, Plachého, Hálkova - všichni co v okolí pracují, chodí do školy, nebo jdou do centra, prostě přijedou, zaparkujou, vezmou místo nám rezidentům! Jen plaťte, a nebo ideálně - jděte parkovat jinam!

0/0
26.1.2012 20:13

Krizacek

Re: parkování v Plzni

Kde se v lidech bere ta netolerance "parkuj si kde chceš, ale tady ne"? Prostě tak to je, bydlení v centru má své výhody i nevýhody, tohle je jedna z nich. Však oni ti vesničani odpoledne zase odjedou a místa se uvolní. Nechci se dožít doby, kdy budou v Plzni modré zóny jako v Praze, to je kokotina na entou. Na západě se nedostatek parkovacích míst v centrech řeší i podzemními garážemi. Kolem náměstí by to z důvodu historického podzemí asi nešlo, ale na Masarykáči proč ne, určitě by tam bylo plněji než na Rychtářce... Ikdyž ideální by bylo na příjezdech do měst zřídit P+R, nejsem si jistý, možná už nějaké funguje.

+2/0
26.1.2012 20:52

Xaver02

Re: parkování v Plzni

U nás na Roudné je to totéž. Prasata přijedou a na půl dne parkujou a kam se všemi, kteří zde bydlí? Ti prostě musejí mít přednost, ať nájezdníci najíždějí autobusem. ;-)

0/0
26.1.2012 23:20

tdvorak

Re: parkování v Plzni

Taky bydlim na roudný, Ale mám spíš pocit, že zavedení parkovacích automatů mi situaci víc zkomplikuje, protože když pojedu do práce na devátou, už bude problém. Nebo si budu muset navíc platit parkovací místo celoročně. Takhle v ulicích k večeru už nikdo není a v pohodě zaparkuju a ráno zas odjedu,..

0/0
28.1.2012 8:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.