Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Legendární plzeňské Šlechtičně hrozí, že z depa delší dobu nevyjede

Parní lokomotiva Šlechtična, pýcha plzeňského Iron Monument Clubu, se v těchto dnech vydává na své poslední jízdy. Musí prodělat opravu kotle. Nadšenci, kteří legendární stroj udržují v chodu, na ni ale nemají dostatek peněz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pětasedma

Je jich víc..

Jen bych doplnil mylný údaj autora článku..lokomotiv řady 475.1 je v ČR 5 kusů,nikoliv tři jak píše..Další je momentálně neprovozní stroj 475.1142 - majetek NTM umístěný v depozitáři v Chomutově a dále nekompletní stroj 475.194 v soukromém vlastnictví v Brně.Další dva stroje jsou na Slovensku - 475.196 a 475.1130.

Jinak k té opravě,dva miliony CZK nejsou v této době na opravu kotle této velikosti nijak přemrštěné.Jako tlakovou nádobu dozorovanou a zkoušenou dle přísných předpisů ho nemůže opravovat jentak nějaké zámečnictví..Použitý materiál určených vlastností a samotné např.svářecí práce jsou často velmi specifické o případné novovýrobě některých částí kotle nemluvě.Přesto věřím ,že se finance podaří časem sehnat.

0/0
14.8.2011 22:51

petr4770

Škoda

Myslím,že její výrobce Škoda by mohl sponzorsky přispět.Přeci jen by to byla dobrá reklama a i ukázka toho jaké krásné stroje Škoda v době páry vyrábělaR^

+1/0
13.8.2011 16:07

Astaroth

Re: Škoda

Vzdyt je tolik zbytecnych ciste kancelarskych firem, ktere generuji obrovske zisky z niceho... Jim by se melo sebrat na masinku.

0/0
16.8.2011 10:51

wrah

Prachy

2 miliony? To je docela drastická částka ne? Co jsem se setkal s rekonstrukcemi (pravda, ne lokomotivy) tak sice byly neskutečně nákladné, ale hlavně na čas. A ten nadšenci dávají zadarmo. Jinak, ano, je to šílená práce, sehnat plány, naohýbat plechy, trubky, vyřezat, svařit atd.. Mimochodem, když platí EU nesmyslné rozhledny na dně údolí, nešlo by nějak navléknout, aby zaplatilo toho? Vždyť je to doslova pojízdná historie. (a abychom to za pár desítek let nepotřebovali. Až bude ropa za 500 USD za barel, tak na tahání "couráků" ještě rádi vytáhnem z muzeí parní lokomotivy a nacpeme tendry dřevem.

+1/0
13.8.2011 11:33

PLSFS

Re: Prachy

Kdyby provoz, jaky je dneska, mely zajistovat parni lokomotivy, pri jejich ucinnosti by zanedlouho doslo uhli (na drevo zapomente, to by pri odpovidajici vyhrevnosti musela za sebou tahat deset vagonu dreva jen pri ceste z Brna do Prahy) a jeste by se nedalo uz vubec kvuli tomu smradu dychat..

0/0
15.8.2011 12:33

Astaroth

Re: Prachy

Jejich ucinnost je kupodivu vysoka, vyssi, nez si vetsina lidi mysli.

0/0
16.8.2011 10:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.