Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obce na Plzeňsku se nechtějí vzdát opuštěné tratě, stát ji chce prodat

Železniční trať z Kralovic do Mladotic na severním Plzeňsku je už téměř patnáct let mimo provoz, koleje jsou zčásti rozkradené a zničené, starostové obcí se však stále nechtějí trati vzdát a bojují proti jejímu úplnému zrušení. Správa železniční dopravní cesty chystá její prodej.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

(registrac)

Zrušenou dráhu jsem si před časem celou prošel...

a myslím že její oprava už je nereálná. Koleje prakticky skoro nikde nejsou, všechno rozkradli cikáni. Jednoho jsem vyrušil na zarostlé zastávce Trojany. Když mě uviděl nechal autogen jak je a utekl kamsi do lesa. Nechal tam úplně vše autogen, favorita s valníkem i klíčky v zapalování. Příroda tu trať místy úplně pohltila a někde už nejde poznat kudy koleje vedly, část trati hned za Mladoticemi totálně pohřbila hlína z polí splavená při velkých deštích. Nikdy bych nevěřil jak dokáží stromy za pár let vyrůst, trať by se prakticky musela vybudovat úplně znovu od základu a to je na malou regionální trať příliš peněz. Samozřejmě bych byl rád, kdyby se trať obnovila, ale už v to nevěřím, to co nestihly ukrást cikáni to pohřbila příroda. V roce 1999 měla trať slavit 100 let od jejího založení, boužel ministr dopravy za ODS Martin Říman ji stihl zlikvidovat dříve než se tohoto jubileja dožila.;-(

0/0
13.7.2011 23:09

pilsener

Re: Zrušenou dráhu jsem si před časem celou prošel...

Rv Máte úplnou pravdu ;-(

0/0
14.7.2011 9:18

soliter

Obce na Plzeňsku se nechtějí vzdát opuštěné tratě

Jezdili jsme do Strachovic na takovej bezva kempík je to už hodně dlouho, motorák má svoje kouzlo ale proč nejsou na takové tratě penize Vám nikdo neřekne dávno to měli nabídnout soukromníkovi ted se zdá je už pozdě velká škoda.;-(

0/0
13.7.2011 20:57

xycht

Ano,

nechť si dráhu obce koupí a provozují. Proč máme nést náklady my všichni ?

0/0
13.7.2011 14:29

FrantaM

Re: Ano,

Přesně tak. Proč cpát takové peníze do něčeho, co stejně bude používat pár lidí.

0/0
13.7.2011 18:55

L. Matějka

Re: Ano,

Jistě, potom by se to muselo týkat i věznic, některých nemocnic, autobusových linek, důchodů některých lidí... To přece taky využívá jen pár lidí..

Tenhle argument je stupidní

0/0
13.7.2011 19:26

a8nn

Re: Ano,

Jen za předpokládané náklady na opravu vám tam může jezdit 10 párů autobusů denně po dobu 50 let, tedy skoro dvojnásobek toho, co tam jezdí jako NAD teď. O nákladech na případný provoz vlaků raději pomlčím. Jako bonus zastávka uprostřed Trojan a výrazně lepší docházkové vzdálenosti v Kralovicích.

Ono vůbec kdyby nebyl StČ kraj dopravně impotentní, byla by 162 dávno bez osobní dopravy. Tři (s přimhouřením oka čtyři) použitelné zastávky na 27 kilometrech regionální trati je hodně málo.

0/0
17.7.2011 22:56

RD180

Otázka

Přesně tak. Zrušil bych to. Pak bych z úsporných důvodů zrušil i nějakou tu silnici III. třídy. Pár jich znám, projede tam jedno auto za hodinu. Udržovat to se nevyplatí. Ať si místní jezdí traktorem po polňačkách!

0/0
13.7.2011 19:26

pilsener

Re: Otázka

Přesně tak. A pokračoval bych silnicemi 2. třídy, pak 1. a nakonec rychlostními a dálnicemi. Třeba tankodrom D1 je zralý na zavření...

0/0
14.7.2011 9:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.