Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Jak se měnila 140 let stará trať Plzeň-Cheb v moderní koridor

Téměř přesně 140 let poté, co byla dokončena za dob císaře Františka Josefa I. výstavba tratě z Plzně do Chebu, se toto železniční spojení dočkalo významné modernizace. V těchto dnech skončila pět let trvající přestavba na tranzitní koridor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr ze Štýřic

Moc pěkná fotodokumentace!

0/0
18.5.2011 14:25

macarát

"Moderní koridor" bych neříkal ničemu

co má jen jednu kolej.

0/0
15.5.2011 22:20

pletiplot

Re:

Cože? Myslel jsem, že to rekonstruují na dvoukolejnou. Tak pak jsou to jen vyhozené peníze. Že není z německé strany elektrifikovaná trať to by se dalo snést, ta se dá dostavět, ale tohle je lameřina.

0/0
3.6.2011 13:28

xychteen

Někam se ten beton nalejt musí...

...aby se kola šoubyznysu zdárně otáčela, ne?

:

na vlastní představu o skutečném efektu PHS stačí podle mýho fyzika ze základky (kapitola "akustika"), krom toho nedej pánbů, aby se někdy něco poblíž přihodilo... takovej uvázlej osobák mezi dvojicí PHS s hořící mašinou, to by byl masakr, Kaprun hadr.

0/0
14.5.2011 16:20

TigerM

zbytecne betonove steny

ty betonove zdi co jsou snad vsude jsou dobrym nesmyslem a zbytecne prodrazuji stavbu... jizda po nove trati je mnohem mene hlucna nez na stare, ... navic by na mnoha mistech stacila nizsi stena...

nechapu proc dopravce nenakoupi dalsi soupravy s naklapenim a na nekterych mistech mohla trat mit vetsi sklon...

0/0
13.5.2011 23:08

bkv

Re: zbytecne betonove steny

nekterych mistech mohla trat mit vetsi sklon

to se měly na trati dělat při rekonstrukci dělat umělé kopce 8-o

0/0
14.5.2011 8:37

TigerM

Re: zbytecne betonove steny

nikoliv :-D,  myleno sklon v obloucich, i ted totiz nekde na novych usecich v pred oblouky vlak zpomali a nekdy i je citit ve voze odstrediva sila... zrejme otazka norem...

0/0
14.5.2011 14:13

Sopko

Vyhozeny penize

Kilometry nesmyslnych protihlukovych sten v lese. Velkoryse rekonstruovane stanice kilometry od nejblizsich vesnic (viz. Oselin) Porovnejte si jizdni doby vlaku pred a po, lisi se o desitky sekund. Naklapeci soupravy, ktery by trat projeli rychleji nejsou, protoze penize.

Misto aby se penize investovali smysluplne tak se proste vylili do kanalu

0/0
13.5.2011 19:47

petr4770

Re: Vyhozeny penize

Nemyslíš že zhuntovaná a stará trat se tak jako tak musela opravit?

0/0
13.5.2011 21:54

Sopko

Re: Vyhozeny penize

proti oprave nikdo nic nema. Ale ta by stála výrazně méně než tento "koridor". Proč se ale staví nekolikametrove betonove steny v lese to pochopit nejde. Mimochodem u Kozolup se na novém úseku za miliardy posunul svah u mostu a bude se pravděpodobně na pár měsíc čerstvě otevřený koridor zavírat

0/0
13.5.2011 22:29

petr4770

Re: Vyhozeny penize

Třeba i ta betonová zed není jen kvůli hluku když píšeš že je v lese ale i kvůli zvěři...To s tím mostem je špatné,ale nic není na 100%...tím nechci obhajovat to jestli to bylo předražené,ale co je dnes levné?

0/0
13.5.2011 23:23

Sopko

Re: Vyhozeny penize

kvuli zveri? To jako ze chranime srnky a zajice pred hlukem8-o?

Naopak ty steny jsou pro zver past, protoze se do nich dostane nemasanci uniknout a prejizdi je vlaky

0/0
14.5.2011 6:53

petr4770

Re: Vyhozeny penize

Prostě vše zkritizujem..že,chápu.

0/0
14.5.2011 4:16

Sopko

Re: Vyhozeny penize

nechápeš. Jde o to, že za to množství peněz se dalo dosáhnout výrazně užitečnějších výsledků. Jsem rád za každou smysluplnou investici do železnice. Ale to fakt tady není.

Jinak k té problematice PHS dobrý článek http://dopravni.net/zeleznice/10307/dlouhodobe-spekulace-o-protihlukovych-stenach-se-potvrdily/#more-10307

0/0
14.5.2011 6:49

_profesor_

Re: Vyhozeny penize

R^R^

0/0
14.5.2011 12:13

Saint Vitus from ABL

Re: Vyhozeny penize

R^

0/0
14.5.2011 8:03

bkv

Re: Vyhozeny penize

Vy kritici byste se měli nějak dohodnout. Jedni říkáte, že výhybny na trati se měly prodloužit kvůli, druzí zase říkají, že výhybny se měly zkrátit. A na závěr dotaz: Jak tedy ten Ošelín měl vypadat dle Vašich představ?

0/0
14.5.2011 8:41

Sopko

Re: Vyhozeny penize

Ošelín by měl vypadat úměrně tomu kolik tam nastupuje lidí denně (tedy max. desítky) a tomu kde ta stanice je (tedy mimo velká sídla a v tomto případě i daleko od vesnice).

Problém je v tom, že se nalil velké peníze do neuplně využívaných tratí zastávek (totéž třeba Velenice) a vůbec se nic neděje s fakt hodně využívanými tratěmi a zastávkami (přetížená trať 171 na Beroun ap.).

Takže máme za miliardy opravenou jednokoljenou regionalni trať s malou frekvencí a zhuntovanou vysoce poptávanou příměstskou dráhu na Beroun s vybydlenými nádražími. Prostě se investuje tam kde to nepřinese přimežený efekt a neinvestuje tam kde by to mělo obrovský pozitivní dopad

0/0
14.5.2011 11:56

_profesor_

Re: Vyhozeny penize

To je ale pro investice státních podniků poměrně typické. Lidi většinou vidí novou trať a řeknou si: skvělé, že je dráha opravená. Ale už si neuvědomí, že by se ty peníze daly využít jinde a lépe.

0/0
14.5.2011 12:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.