Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za kontroverzní plzeňské kašny dostal jejich autor prestižní cenu

V Plzni často nenáviděné, jinde vysoce oceňované.Takové jsou moderní kašny na plzeňském náměstí Republiky. Nyní získaly čestné uznání od mezinárodní poroty prestižní soutěže Grand Prix architektů. Autor Ondřej Císler to považuje za důkaz, že jeho dílo je kvalitní a v Plzni vzbudilo zbytečně negativní reakce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xs123

Rádoby originalita, když chybí nápady

Kašny se mi nelíbí a nejsou technicky vyřešené. Primitivní tvar a zlato-pozlátko, to není nic pro mne. Mám ráda ušlechtilé tvary a nevzhlížím ke zlatu, lepší ke sklo-železo-kámen. Anebo něco úplně nového high-tech, jak se říká.Cáká to na všechny strany a není to pro lidi - provokuje to k vandalismu. Jakpak se jim říká? Kulomet a šibenice a ta třetí? Penis, jak jinak.Ale už se vzdávám - ještě to potrvá než se Česká země začne zase zvelebovat po komunistické devastaci vkusu a kvality.

0/0
16.5.2011 13:11

mirotiro

na náměstí nepatří...

kašny jako takové na místě kde jsou umístěné ne... Dovedl bych si je ale představit v nějakém moderním architektonickém celku... nemluvě o tom, že pan architekt asi nepočítal s veličinou zvanou vítr, takže kdykoliv to jen trošku foukne, tak je voda všude okolo jen ne tam, kam patří...

0/0
13.5.2011 10:08

herbiraff

reakce

Tak za prvé dostala cenu skoro každá přihlášená stavba v té soutěži. Na druhou stranu lze uznat, že kašny špatně nevypadají. Problém však je ve funkci. Pokud bude třeba každý rok údržba, každy rok oprava zařízení, každý rok budou závady, tak se obávám, že by bývala původně byla efektivnější normální kašna bez pozlátka. Peníze, které město sype a bude sypat by byly jistě potřebnější jinde. To už bohužel pan ísler nevysvětlí. Když člověk zjistí, kolik finací se dává do kašen v sadech kolem náměstí a kolik je třeba o kašen na náměstí, tak zjistí, že se jedná o hloupé utrácení. Panu C9slerovi to je jedno, obyvatelům Plzně určitě ne. Jinak však odezvy jsou spíše pozitivní a lidé už ted si na na kašny navykli.

0/0
13.5.2011 7:27

Ewin

zbourat

Zbourat vemblouda a ty dvě co zbydou se dají přežít. R^

0/0
12.5.2011 20:46

prick

.

Mně se líbí

0/0
12.5.2011 18:55

jveron

Re: .

mě taky, akorát mi vadí, jak to cáká vodu všude okolo... Možná měly ty nádoby být větší..

0/0
13.5.2011 7:22

vočko.m.

Posuzování?

Pokud byly v soutěži prezentovány na těchto upravených fotkách, ze kterých na vás necáká voda i když stojíte 3 metry od okraje, není na nich vidět jak je anděl nakloněný, jak je prasklá nádrž u velblouda, jak nenavazuje barevný přechod po snížení výšek, jak snadno uděláte rýhu pouhým nehtem, není vidět celkový kontext s historickým náměstím a není uvedena cena, tak věřím, že se to mohlo někomu líbit.Rv

0/0
12.5.2011 16:42

BeatleJohn

Re: Posuzování?

celkový kontext s historickým náměstím je více než dobrý..přestaňme se ohánět historií, i toto jednou bude historie a moderní architektura si žádá začleňování nových věcí do těch starších...

0/0
12.5.2011 18:21

pilsener

Re: Posuzování?

Moderní architektura na historickém místě klidně. Ale ne tahle pěst na oko, třeba cákající vodu po celém severovýchodním rohu náměstí Republiky... Zřejmě nejste z Plzně, tak jenom dáváte hraběcí rady. :-/

0/0
12.5.2011 18:38

traxina

Re: Posuzování?

Já z Plzně jsem a spíš bych řekla, že ortodoxní netolerantní přechytralí remcalové budou mít ubohý kecy vždycky. Sami nevytvořili nic, ale jak to mají dělat ostatní, to ví dobře. Rv

0/0
12.5.2011 18:51

BeatleJohn

Re: Posuzování?

já z Plzně jsem..asi jste se netrefil. Já rady nedávám a už vůbec né hraběcí. Jen říkám, že se jedná o přirozený kulturní vývoj, kterým prochází všechny moderní společnosti. Nechápu potřebu vracet se s nějakým pseudohistorickým výtvorem a to jen proto aby to "zapadlo" na historické náměstí. A tím samozžejmě neodsuzuji starou kulturu

0/0
12.5.2011 18:58

herbiraff

Re: Posuzování?

V tom případě všichni zastánci předají své bankovní účty a trvalým příkazem se jim budou odečítat případné opravy, které se za statisíce provádějí několikrát za rok. Souhlasíte? Žijete v moderní společnosti, tak Vám předpokládam nebude vadit, když Vám několikrát za rok odečte někdo z účtu pár stovek. Myslím si, že o estetiku zde nejde. Jde zde o to, že ty kašny jsou drahé svým provozem. Zaplatíte? Pokud ano, nemám s tím problém. Já to jako občan Plzně platit nechci!

0/0
13.5.2011 7:33

BeatleJohn

Re: Posuzování?

Ano souhlasím. Mě to vadit nebude

0/0
13.5.2011 7:55

zuzikas

Re: Posuzování?

naprosto souhlasim...kdybychom v prubehu historie nestaveli "nove a moderni", pravdepodobne budeme zit stale v jeskynich, jelikoz chatrce z hliny se preci nehodi...

0/0
18.5.2011 11:51

Yesname

Re: Posuzování?

To jsi odněkud opsala, nebo jsi to vyblekotala sama od sebe? Ty kašny jsou tam jako pěst na voko.

0/0
13.5.2011 8:19

traxina

Re: Posuzování?

Líbí se mi pádné argumenty, jako je ten Váš :-) Jinak, my dva si netykáme. A za třetí, i když jsou jak pěst na oko, nebudu po čecháčkovsku držkovat jak idiot jen proto, že to bohužel koluje od narození v naší slovanské krvi.

Nehledě na to, že mně osobně se líbí.

0/0
13.5.2011 8:44

Yesname

Re: Posuzování?

Rozhodně nejsem na úrovni blábolu "ortodoxní netolerantní přechytralí remcalové budou mít ubohý kecy vždycky". Je mi úplně volný, jestli ti vadí, že ti tykám. Takovejm blbům budu tykat vždycky. To, že se ti kašny líbí, je tvoje věc, to ti neberu.

0/0
13.5.2011 8:50

traxina

Re: Posuzování?

;-D Vtipná kaše k snídani? Mně neurazíte, klidně pokračujte. Jsem zvyklá na potrefené husičky... ;-)

0/0
13.5.2011 10:27

Yesname

Re: Posuzování?

Učitelka? Nebo sehretářka?

0/0
14.5.2011 8:23

xs123

Re: Smutná historie to bude

Podobně jako komunistické stavby.

0/0
16.5.2011 13:22

ununun

Re: Posuzování?

taky se s těma kašnama nemůžu ztotožnit. podle fotek tady pod článkem bych možná taky řekl, že to neni zas tak špatný, ale v reálu to na mě působí maximálním dojmem zbytečnosti. na takové místo, jako je plzeňské náměstí, bohaté na dekorace, se silným historickým nádechem, tyhle obludnosti podle mě nepatří. tak možná před olympií nebo plazou by určitě udělaly parádu. no a to zlato :-) nemám nic proti zlatu, zvlášť když se používá střídmě, jako koření, ale udělat včšechny ty obludy ze zlata bez nápaditosti, to je jako udělat špagety a zasypat je pokrývkou bazalky :-)

0/0
12.5.2011 19:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.