Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Nejdelší český tunel bude na trati mezi Plzní a Rokycany. Snad za čtyři roky

Stavbu železničního koridoru mezi Prahou, Plzní a Chebem sice letos ohrozily škrty ve státním rozpočtu, nakonec se v ní ale pokračuje a pokračovat bude. Příští rok se má začít pracovat na úseku mezi Plzní a Rokycany. Vyprojektován je zde i nejdelší železniční tunel v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

čirokéz

Nejdelsi cesky tunel

Po precteni nadpisu clanku me napadlo, jestli to nebude taky nejvetsi cesky tunel. ;-D

0/0
4.10.2010 18:22

tarten

4 roky a 50 minut - kecal Bárta, nebo novinář?

"Ministr dopravy Vít Bárta v září v Plzni slíbil, že cesta vlakem z centra Prahy do Plzně bude za čtyři(!) roky trvat jen hodinu a čtvrt, tedy o 50 minut méně než dnes"

V odkazovaném článku z 24. září: "Do tří(!) let se lidé dostanou z centra Plzně do centra Prahy vlakem za 72 minut, Cesta se tak zkrátí zhruba o 50 minut," slíbil Bárta při své páteční návštěvě v Plzni.

;-D Tak si to ujasněte. A ještě pořád se někdo nenaučil počítat. 106-72=34, nebo 50? ;-D

0/0
4.10.2010 11:15

tarten

Re: 4 roky a 50 minut - kecal Bárta, nebo novinář?

Mimochodem, v "papírové" mutaci MF Dnes pro Plzeňsko se to už naučili počítat správně...

0/0
4.10.2010 11:41

tarten

Re: 4 roky a 50 minut - kecal Bárta, nebo novinář?

Tady je odkaz: http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?r=mfzapadcech&v=229&idc=1459902

0/0
4.10.2010 12:18

someone_else

Re: 4 roky a 50 minut - kecal Bárta, nebo novinář?

No, ten předposlední odstavec („Přestavba III. koridoru…“) je zformulovanej na ránu z milosti – to je výplod žurnalisty? Ve srovnání s tímhle paskvilem má i ta sousedovic čivava přímo orgastickej slovosled. A to prej se naši rozmilí študentíci nechtějí učit češtinu, prosím pěkně! To teda potěš…

0/0
5.10.2010 12:53

edafon

Pendolino a CE?

Mám divný pocit, že tyhle soupravy na tehle úsek asi jen tak nepojedou. Pinďulín Bude jezdit leda do Ostravy a na směr Drážďany... A Elephanty - pokud si dobře vybavuju - nemají pro trakční systém uzpůsobení... to je zase ilustrace jako stehno...

0/0
3.10.2010 15:25

turista-

Re: Pendolino a CE?

Není důvod proč by tu nemohl jezdit CityElefant. Stačí ho objednat dvousystémový (ostatně Vagonka Škoda už dodává 25 kV jednotky do Litvy).

Stejně tak Pendolino. O jeho nasazení na trase  Plzeň-Praha-Ostrava se uvažuje, jelikož dosažitelná jizdní doba 4 hodiny 15 minut je konkurenceshopná dost, aby si lidi připlatili.

0/0
3.10.2010 17:44

tarten

Re: Pendolino a CE?

Není důvod proč by tu MĚL jezdit CityElefant. Ty jsou potřeba na vlacích, na které se hodí, tedy na příměstských. jako třeba Praha - Beroun a je jich pořád nedostatek. Na rychlíky nebo dokonce IC se nehodí, na to je rozumné objednat jiné moderní jednotky, ne další stejné CityElefanty. Když se vám osvědčil šroubovák na šroubky, neznamená to, že se s ním také budou dobře zatloukat hřebíky.;-D

0/0
4.10.2010 11:21

RIV01

Jednou věcí je železniční infrastruktura

Aby více cestujících využívalo železnici, musel by se na koleje dostat  i někdo jiný než ČD. Nevím, zda-li  staré koženky budou to pravé ořechché co přitáhne cestující zpět do vlaků. U ČD nevidím žádnou relnou snahu o obnovu vozů pro dálkovou dopravu .... vyjma občasných médiálních výkřiků tytu koupíme 100 ojetých vozů od DB apod.

0/0
2.10.2010 21:33

turista-

Re: Jednou věcí je železniční infrastruktura

Loni rekonstruovaly ČD 30 starých vozů 1. třídy a právě běží zakázka na cca 100 vozů druhé třídy (tzv. koženek).

A nových vozů je taky dost (samozřejmě, jezdí hlavně na mezinárodních EC spojích, protože tam podle dohod jezdit musí).

A když už jsme v diskuzi o Plzni - ve směru Praha-Plzeň každý čtvrtý vlak (5:04, 9:04, 13:04, 17:04) pak pokračuje do Německa - a tyto vlaky mají vozy na úrovni.

0/0
2.10.2010 22:28

tarten

Re: Jednou věcí je železniční infrastruktura

Ale ano, snaha vidět je. Na EuroCity jezdí několik desítek moderních vagónů, které jsou podle mě dokonce o trošku pohodlnější než pendolino (ale to je věc názoru). Je jich víc, než ta padesátka, co chce Jančura teprve kupovat. Jsou méně vidět, protože těch vlaků jezdí mnoho. Nové vagony samozřejmě mohou přibývat jen tak rychle, jak se na ně seženou peníze. To platí pro ČD, Jančuru i kohokoli jiného.

0/0
4.10.2010 11:26

tarten

Re: Jednou věcí je železniční infrastruktura

A abych nezapomněl, na dálkovce je nasazeno také mnoho set vagonů, kde není koženka ale čalounění, akorát ty jsou už méně pohodlné než to pendolino. A pendolino se do dálkovky počítá také, ne že ne.

0/0
4.10.2010 11:39

pitoma kavarna

podporovat veřejnou dopravu

je dobrý směr. Lepší než nechat smrdět tisíce aut na Plzeň. Kdyby čas potřebný na cestu z Prahy do Plzně vlakem byl jen něco lehce přes hodinu, tak bych určitě volil vlak - vyjde to levněji než auto, můžete si číst, spát bo cokoliv.

0/0
2.10.2010 17:59

Radegast V.

Další zcela nesmyslná svatba.

Takže dnes se postaví za desítky miliard kč trať s max. rychlostí 140km/hod, aby se za 10let mohla začít stavět trať s max. rychlostí 300km/hod. Inu tunel, jen aby spřízněné firmy měly vyděláno. Další věc je ta, že pokud bude stát jízdenka hnusným starým vlakem o polovinu víc než luxusním busem nikdo tím stejně jezdit nebude. (Hlavně že po většinu dne ty vlaky jezdí prázdné.) O "kvalitě" hlavního nádraží "evropského města kultury" netřeba se snad ani rozepisovat.

0/0
2.10.2010 17:06

109e

Re: Další zcela nesmyslná svatba.

ZTrať na 140km/ h bude pochopitelně fungovat vedle VTR, jak jr to v celé západní evropě. Vlaky jezdí obsazené a vozy budou vyměňovny. Krok správným směrem.

0/0
2.10.2010 19:12

turista-

Re: Další zcela nesmyslná svatba.

Jízdenka na vlak z Prahy do Plzně se dá pořídit za celkem rozumnou cenu:

80 Kč (sleva eLiška s InKartou, nákup alespoň 3 dny předem)

90 Kč (sleva eLiška s InKartou, nákup kdykoliv)

90 Kč (sleva SporoTiket pro každého, nákup 3 dny předem)

A to z centra Prahy, nikoli ze Zličína. Vše lze koupit po internetu.

0/0
2.10.2010 21:01

Já, Claudius

Z Prahy do Plzně je 80 km.

Pojede se to hodinu a 20 minut, to je bratru šedesátka. Nevím jak vy, ale já bych do takové stavby neinvestoval.

0/0
2.10.2010 14:57

joscer

Re: Z Prahy do Plzně je 80 km.

1. Plzeň hl.n - Praha hl.n. je celkem 114 kilometrů

2. Vlak něco ztratí než vyjede na volnou trať jak z Plžně tak než přijede na nádraží do Prahy a taky sem tam někde zastaví.

Tak a teď nám zkus tu průměrnou rychlost přepočítat se zahrnutím těchto podmínek.

0/0
2.10.2010 15:10

joscer

Re: Z Prahy do Plzně je 80 km.

Notno dodat, že po vybudování tunelu by se vzdálenost zkrátila o asi 6 kilometrů

0/0
2.10.2010 15:16

turista-

Re: Z Prahy do Plzně je 80 km.

Z Prahy do Plzně to není 80km, ale 92km (po silnici). Po trati (současné) 114 km.

A nemá to být hodina 20 minut, ale méně. Bárta řekl 72 minut, což odpovídá dokončené stavbě s tunelem u Rokycan, ne však s tunelem u Berouna (ten by to dostal pod hodinu).

Dnes se dostanete z centra Prahy do Plzně busem za cca 1:30 (22 minut metro + 2 minuty přesun + 5 minut rezerva + 1 hodina bus). Vlakem za 1:46 (kvůli probíhající rekonstrukci trati, před tím to bývalo i 1:30).

0/0
2.10.2010 15:18

tarten

Re: Z Prahy do Plzně je 80 km.

Občas se lidé diví, když srovnávají nesrovnatelné, tedy cestovní rychlost s maximální. Třeba metro má cestovní rychlost 25 - 35 km/h, přesto je po velkou většinu dne rychlejší, než auto nebo tramvaj. Maximálku má 80 km/h a zřejmě ji využívá.

0/0
4.10.2010 15:51

someone_else

Co takhle jízdní řád?

Možná by se Vám mohla hodit nějaká ta informace předem. Jako abyste zbytečně nenapouštěl plénum blábolem.

0/0
5.10.2010 12:58

Banned_User

Proč?

Proč zruší trat z Chrástu do Doubravky a nechají tu na Ejpovice? Lidi z Radnice a Chrástu budou dojíždět nejčastěji do Plzně a ne do Ejpovic. To nedává smysl jezdit takovou oklikou Rv

0/0
2.10.2010 14:41

DiskutujícíXY

Nejdelší český tunel

nechal vybudovak náš současný prezident V. Klaus.

0/0
2.10.2010 14:13

Lumo

Tleskám

No jako obyvatel Plzně-Doubravky samozřejmě tleskám. Vlakem mezi hlavními nádražími Plzně a Prahy je to asi 1 hodina 45 minut, a proto se v podstatě časově vyplatí jezdit autobusem Student Agency, což je pohoda. Autobusy jezdí mezi plzeňským autobusovým nádražím v centru, se zastávkou v Doubravce, kde nastupuji, na Zličín.

Časově by to nový kus trati a tunely mohly opravdu změnit a přinejmenším přiblížit vlaky autobusům.

0/0
2.10.2010 14:13

tarten

Re: Tleskám

Většině lidí nevyplatí, jen těm co bydlí v západní části Prahy. Nezapomínejte na jízdu metrem ze Zličína.

0/0
4.10.2010 11:31

BrainWashingtonDreistein

Bať, bať! Kapitálisti!

Jó, jó! Taky to eště pamatuju! Rychlíkem z Prahy do Plzně to byló maximálně 90 minut!! Ale, to to neřídily počíteče! Na to byl mašinfýra s topičem sami dvá! Jó, pára byla holt pára! Elektrónama nenahradíš! Šak dyby nedošlo kladno, jezdiloby se aj dnes hodinku a půl! :-/

0/0
2.10.2010 13:45

tarten

Re: Bať, bať! Kapitálisti!

Však na trati Praha Beroun to řídí počétače ve formě dámy s klikou a kovovou pákou.

0/0
4.10.2010 11:33

DiskutujícíXY

-

Nejdelší český tunel bude na trati mezi Plzní a Rokycany - a bude stát 100 miliard, a při zkušebním provozu se zjistí, že je nepoužitelný.

0/0
2.10.2010 13:12

someone_else

Ále,

pro bezdomovce celkem přepych, ne? Na každej pád zavřeme hubu Bruselu.

0/0
5.10.2010 14:30

Honzus

Jsem pro zrychleni cesty do Prahy,

akorat mi to nejak nevychazi, kde vsude se to nabere... Usek Plzen-Rokycany prispiva max.  6-8 minutami ( podle videa ). Rokycany-Beroun narovnanim trati a vyssi povolenou rychlosti asi taky neco malo prinesou. Ale porad je klicovy usek Beroun - Praha.

0/0
2.10.2010 11:50

JBetak

Cesta z Prahy hl. do Plzně hl.

dnes trvá 1h 46min. Buď pan ministr nebo někdo z redakce neumí počítat nebo hledat v jízdním řádě.

0/0
2.10.2010 8:15

bkv

Re: Cesta z Prahy hl. do Plzně hl.

A to je to včetně vaty kvůli stavebním pracím. Kdysi se jezdilo kolem 1:30 hod. Takže úspora cca 20 min. 30 minut pořád někde schází Rv

0/0
2.10.2010 12:45

lukybra

rozum v hrsti

pozemky v určitých místech mají hodnotu až 4x větší...[>-] který majitel se toho vzdá???

0/0
2.10.2010 6:06

pitoma kavarna

jo jo

Když se bude někdo vlakem kodrcat do Plzně 2 a pul hodiny, tak vždycky zvolí radši auto. Tímhle dostává jet vlakem smysl. Veřejná doprava musí prostě něco takového nabídnout, aby jí lidi využívali, a tim jsem si začali do vzduchu posílat méně bordelu.  Tenhle projekt už tu byl dlouho a já doufám, že ho Bárta nezastaví.

0/0
1.10.2010 22:32

Vítek Procházka

Re: jo jo

Ale tak přeci on to dočasně zastavil jenom proto aby stlačil cenu dolů. To mi přijde jako velmi pozitivní :-)

0/0
1.10.2010 23:46

pitoma kavarna

Re: jo jo

Neee, takhle jsem to nemyslel. Jsem rád, že mu dal Bárta zelenou, takhle to bylo myšlený. Navíc to vypadá, že to udělá, což je od něj jenom rozumný.

0/0
1.10.2010 23:48

JBetak

Re: jo jo

Ono to netrvá dvě a půl hodiny, to někomu ujela kalkulačka. I tak, samozřejmě s dálnicí se to nedá srovnat, hlavně kvůli vzdálenosti, která je 114 km.

0/0
2.10.2010 8:17

turista-

Re: jo jo

Přesně tak, věta v článku, cituji "jen hodinu a čtvrt, tedy o 50 minut méně než dnes" je lež jako věž protože dnes vlak jede 1:46 (a to jsou v jízdním řádu rezervy právě kvůli té stavbě).

Navíc Bárta neřekl "hodinu a čtvrt" ale "72 minut", viz přesnější citace např. ve Finančních novinách.

0/0
2.10.2010 15:30

Poslední slušný občan

vlakem do Prahy

Tak snad se povede a za 4 roky už se budeme moci dostat vlakem do Prahy za 1h15m. Doufám, že Bárta ustojí tu špínu, co se na něj v poslední době snaží kdosi nakydat a tunel budeR^

0/0
1.10.2010 22:10

bkv

Re: vlakem do Prahy

Moc tomu nevěřím. V minulém článku bylo za tři roky, teď za 4 roky, v příštím to bude třeba za 5 let. A to se nesmí začít nic stavět v úseku Beron - Praha, to se pak jízdní doba o dost prodlouží.

0/0
2.10.2010 12:49

Vítek Procházka

šetřit

Ale vždyť se šeří. Výstavba akorát pokračuje a cena má být stlačená dolů.

Váš příspěvek by měl smysl, kdyby se jednalo o stavbu novou.

0/0
1.10.2010 21:18

HrubesaMares

zase tunel?

nerikal tu nekdo neco o usporach?

0/0
1.10.2010 20:15

tarten

Re: zase tunel?

Tohle je jiný tunel, ten menší u Plzně.

0/0
4.10.2010 11:35

Anton Semjonovič Makarenko

Taky by se mohlo začít rekonstruovat nádraží Plzeň hlavní.

:-)

0/0
1.10.2010 19:55

bondy_

Re: Taky by se mohlo začít rekonstruovat nádraží Plzeň hlavní.

To je fakt. Na co super cesta vlakem, kdyz vylezu na nadrazi a udela se mi soufl strachy, ze jsem omylem zabloudil do Havany.

0/0
5.10.2010 0:05

JareXxX

Nezbývá než doufat,

že za ty 4 roky se svezu vlakem z Plzně do centra Prahy za 1h15min ... do té doby, ale cesta busem nemá konkurenci ...

0/0
1.10.2010 19:16

turista-

Re: Nezbývá než doufat,

Jenže bus jezdí ze Zličína, kam jedeš metrem přes 20 minut. A Jančura 5 minut před odjezdem rezervované místo může zrušit, takže bys tam měl být dřív než je odjezd.

0/0
2.10.2010 15:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.