Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šetřílci dostanou možnost tankovat v Plzni o třetinu levněji

Benzinka Tank ONO nabídne jako první v Plzni nové palivo E85. Směs bioethanolu a benzinu má být díky výhodnější sazbě daně až o devět korun levnější. Provozovatel benzinky očekává, že nové palivo může být pro spořivé motoristy lákavější než LPG. Otázkou je, zda se nebudou obávat poškození motoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jarda.h

Dobrý nápad, špatný marketing

Do našich krajů, kde drtivá většina spotřebitelů kouká jen na cenovku a vůbec nezohledňuje jakékoliv další vlastnosti produktu, skvělý obchodní nápad. Jenom ten název je takový "málo lákavý". Měli to pojmenovat něco jako "Octane 110" nebo "Rocket fuel 2000". Podobně jako to vymyslel náš skvělý růžový operátor se svým Internetem 4G, který je o několik let pozadu za internetem provozovaným přes 3G síť. Takhle se prodáváRv

0/0
21.9.2010 16:34

Opčan CZech

E 85

Beru toto palivo již delší dobu do travní sekačky a super - motor je klidnější, vůbec nekouří ani není nijak jinak výrazně cítit. Výkon nemohu porovnat a spotřeba bych řekl stejná. Jen je třeba vždy vyjet celou nádrž - co zůstane, za několik dní "zvodnatí" a špatně se startuje....Auta mi jezdí na LPG, tam to zkoušet nebudu.

Prodávají to už pár měsíců v Žatci....

0/0
21.9.2010 11:20

Neregistrovany

Tedy

Co to má vlastně být? Tak je ta směs o 9 korun levnější (tedy skoro o 30%) ale auto si vezme až o 25% víc paliva a ještě se bude ničit motor, no tak to je opravdu pro šetřílky, ale jen pro ty co neumí počítat.

0/0
21.9.2010 10:46

bitkar

Re: Tedy

dobre jste to vystihl... E85 jedine do flexi fuel vehiclu, treba do novych Saabu. Neni na tom nic dobryho. Ale cena lidi zlaka, dycky. Kdyby se prodavala spinava voda za 2 kc a tvrdilo se, ze to muze do motoru, tak to lidi budou minimalne zkouset.

0/0
21.9.2010 20:10

A22

Bioethanol je totální nesmysl a zločin na životním prostředí

Na jeho výrobu se použije víc energie než je v něm obsaženo. A cena je nízká jen díky zemědělským dotacím - nebýt dotací tak by benzinu zatíženému enormní spotřební daní nemohl konkurovat. Může si podat ruku s fotovoltaikou a podobnými pseudolevičáckými rádobyekologickými nesmysly .......

0/0
21.9.2010 10:17

Chrochtadlo

Re: Bioethanol je totální nesmysl a zločin na životním prostředí

Plně s Vámi souhlasím a gratuluji k nezatemnělé mysli.

0/0
21.9.2010 14:22

bitkar

Re: Bioethanol je totální nesmysl a zločin na životním prostředí

R^R^R^

0/0
21.9.2010 20:11

mikunited

a budu šetřílek

A budu šetřílek, mam 18 let stary auto ktery jsem kupooval pred 12 lety a jestli se do roka rosype, tak mi je to jedno A aspon si konecne koupim novy

0/0
21.9.2010 9:52

cenzore_zdar

Cesky prodavac aut

Zaprve plyn je furt o dost levnejsi, takze ja jezdim na LPG. E85 se ve svete tankuje a vyrobci vyrabi motory pro E85. Cesky prodejce aut je vsak blb a bude tvrdit stejne jako u LPG ze si znicite motor. Zajimave pak je ze stejna motorizace se v DE s plynem prodava nova. ( opel, ford) jedine suzuki v cr a ted fiat s tim nemaji problem

0/0
21.9.2010 9:27

Highdriver

Biopsycho

Pokud to někdo nabere do starého Favorita nebo Felicie, tak velké fin. škody nehrozí. Do novějších aut bych to nedoporučoval tankovat a už vůbec ne do moderních motorů s přímým vstřikováním (FSI, TSI...). Navíc řada výrobců aut v manuálech tankování biopaliva nedoporučuje, takže vše jen na vlastní nebezpečí.

0/0
21.9.2010 9:16

Yesname

Tak jak to je?

V článku je, že to začnou nalejvat do dvou měsíců a diskutující už to používají? No, šetřílek teda budu. Nemám nový auto, takže když mi tohle odejde kvůli špatnýmu palivu, tak mi ani nevznikne žádná škoda. Ozkouším to, možná budu jezdit autem zase o něco víc.

0/0
21.9.2010 9:13

Tommy Gun

Moje zkušenost

Zklidnění chodu motoru potvrzuji, vyšší výkon nezjištěn. Ale začala mi problikávat kontrolka check engine čím dál častěji a na delší dobu. Za 6 let, co to auto mám se rozsvítila vždy jen při zapnutí zapalování.  Poměr ředění 1:1. Tak nevim, v tankování E85 zatím nepokračuju.

0/0
20.9.2010 21:42

starej Brůna

Taky jsem prubnul

a fábka jede normálně, poměr asi 1:1, motor je tišší, v zimě bych to moc nepřeháněl, startér musí točit déle. Že by se zvýšil výkon jsem si nevšiml.

0/0
20.9.2010 18:55

Chrochtadlo

Biopaliva jsou

ekonomický i ekologický nesmysl !!

Zruště dotace zemědělcům. Bude se pěstovat jen to co se vyplatí, a ne že se bude v Polabí, kde je černozemě pěstovat řepka místo tradiční zeleniny. Zachráníte tím deštné pralesy, které jsou káceny, aby se mohly pěstovat plodiny na výrobu biopaliv, a zároveň zachráníte africké zemědělce, které EU ničí dumpingovými cenami dovážených přebytků.

0/0
20.9.2010 18:36

Honzus

Re: Biopaliva jsou

ano... presne tak. Jenze se obavam, ze se neco takoveho v momentalne 'zelene naladene Evrope' jen tak nestane... ( resp. stane se az treba bude pozde )

0/0
20.9.2010 19:54

FandaVV

Hm, prubnul jsem

Mám vcelku moderní auto, 3 roky staré, prubnul jsem v podstatě směs s asi 20% etanolu, takže jakési E20 a dobrý, auto OK, zklidnilo se, výkon se moc nezměnil, pokud vůbec, ale spotřeba šla o litr nahoru. Takže ekonomika je bohužel o desetikorunách na nádrž, ale spíš na nule.Rv

0/0
20.9.2010 16:57

midnes

Nevíte, kdo to je "Analatik"

?

0/0
20.9.2010 16:36

Aleš Tolar

Re: Nevíte, kdo to je "Analatik"

Překlep opraven - chyba editora...

0/0
20.9.2010 21:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.