Plzeňští městští policisté nasazují botičky na špatně zaparkovaná auta...

Plzeňští městští policisté nasazují botičky na špatně zaparkovaná auta (ilustrační snímek) | foto: Daniel Beran, MAFRA

Díky garážovému domu bude v Plzni parkování snazší, stání na ulici podraží

  • 4
V centru Plzně se v příštím roce změní podmínky pro parkování. Vedení města hodlá pokračovat ve zvyšování sazeb parkovného i uzavírat některé ulice pro parkování. Cílem je zklidnit střed města. Umožnit to má i chystané otevření nového a parkovacího domu na Rychtářce.

Z dvaceti na třicet korun za hodinu se už od Nového roku zvedne cena za parkování ve Veleslavínově, Bezručově a Sedláčkově ulici. Místo poloviny Riegrovy ulice už bude v dražší zóně celá ulice. Zóna A se rozšíří ještě o Pražskou ulici v úseku náměstí Republiky - sady 5. května.

Nový parkovací dům Na Rychtářce by se měl otevřít před letními prázdninami. "Nyní se zpracovává studie, podle které by se měly v objektu nastavovat ceny. Hodně hrubý odhad je, že se tam bude parkovat za 15 až 20 korun na hodinu, studie tento odhad upřesní," uvedl Martin Pytlík, šéf městské společnosti Parking Plzeň, jež se stará o parkování v krajské metropoli.

Studie parkovacího domu Rychtářka, který bude v roce 2011 otevřen v Plzni

Studie parkovacího domu Rychtářka, který bude v roce 2011 otevřen v Plzni

Na otevření parkovacího domu by podle Pytlíka mohlo navázat uzavření některých ulic pro parkování a další zdražení parkovného v centru.

KDE zdraží

Nová cena parkování
30 Kč/hod. od 1.1.2011
Veleslavínova ulice
Bezručova ulice
Sedláčkova ulice
Celá Riegrova ulice (dosud jen polovina)Pražská ulice - úsek nám. Republiky-sady 5. května

"Dnes se zde parkuje ve třech zónách za 10, 20 a 30 korun na hodinu a potom by se to mohlo zvednout třeba na 30, 40 a 50 korun," naznačil šéf Parkingu Plzeň.

O zpoplatnění se uvažuje i v oblasti mezi obchodním domem Plaza a nádražím na Jižním předměstí. "Zatím se zde zpoplatňovat nebude, ale pro tuto oblast se zpracovává studie. Území je v širším centru města charakteristické velkým počtem rezidentů, což je dáno tím, že tu hodně lidí bydlí a je tu současně dost firem," dodal Martin Pytlík. Pro tuto lokalitu by podle jeho slov měly platit nejnižší tarify zóny C.

Zpoplatněné parkoviště by se mělo vytvořit i z obří plochy u centrálního autobusového nádraží a u hlavního vchodu do Škodovky. Počítá se s tím rovněž až po otevření parkovacího domu Na Rychtářce. Nejlepší podmínky by u Škodovky měly platit pro dojíždějící, ovšem jen v případě, že zaparkují a dál pojedou městskou dopravou. "Lidé, kteří by měli jízdenku na městskou dopravu, by parkovali zadarmo," uvádí Pytlík.