V cyklobusech platí zvláštní ceník přepravy. Místa si můžete předem rezervovat. (Ilustrační snímek) | foto: Daniel Beran, MAFRA

Kraj brázdí tři cyklobusy. Jezdí do Brd, na Přimdu i do Českého lesa

  • 0
Speciální autobusy určené vyznavačům cyklistiky začaly od května opět jezdit v Plzeňském kraji. Spoje mají tři linky - Brdský cyklobus, cyklobus Český les a Mže. Zájemce dovezou na Příbramsko, na Přimdu a nebo do Staré Knížecí Huti, a to vždy o víkendech a během státních svátků.

Nejstarší linkou je Brdský cyklobus pendlující mezi Plzní a Příbramí už od léta 2008. "Jen o rok mladší je cyklobus Český les, který míří přes Horšovský Týn, Bělou nad Radbuzou a Železnou až na Přimdu. A v loňském roce poprvé vyjel i cyklobus Mže, jež jede přes Stříbro, Bor a Tachov až do Staré Knížecí Huti," vypočítává ředitel ČSAD Autobusy Plzeň Miroslav Hucl.

Cena a rezervace

V cyklobusech platí zvláštní ceník přepravy, který závisí na ujeté vzdálenosti. Za převoz kola zaplatíte 30 korun. Místo pro kolo i cyklistu lze také rezervovat. Cyklobusy budou kraj brázdit až do konce září. Více informací najdete také na internetu zde: Brdský cyklobus, cyklobus Český les, cyklobus Mže

Podle propagátorky cyklistiky Radky Žákové cyklobusy jezdí do oblastí, kam se vyznavači jízdy na kole nedostanou vlakem a museli tam dojíždět auty.

Zbyněk Hupák z ČSAD Autobusy Plzeň dodal, že kromě cyklistů mohou tyto autobusové spoje samozřejmě využívat i pěší. "Brdský cyklobus, který jede přes Starý Plzenec, Spálené poříčí, Míšov, Rožmitál pod Třemšínem do Příbrami, pojme minimálně 27 jízdních kol. U cyklobusu Český les to je minimálně 25 bicyklů a Mže nejméně 19 kol," vypočítává Hupák.

Oblast Tachovska patří mezi ty, kam se bez auta cyklista dostával poměrně složitě. "Do některých míst se dá jezdit vlakem, ale z Plzně je to se dvěma přestupy a cesta trvá poměrně dlouho. Když se před lety rozjel první cyklobus do Českého lesa, domnívám se, že to přispělo ke zvýšení návštěvnosti v této oblasti. Výhodou je, že jedním cyklobusem můžete do Českého lesa přijet, na kole pak můžete dorazit do míst, kterou obsluhuje druhá linka, a tou se zase vrátit domů. Když jedete na kola autem, nevýhodou je, že aspoň jeden ze skupiny se musí vrátit k zaparkovanému autu, až pak může dojet pro ostatní. Cyklobusy nebo vlak tak umožňují mnohem širší spektrum výletů," porovnala Radka Žáková.

Dopravce na brdské lince nově spolupracuje s Atom muzeem v bývalé tajné armádní základně u Míšova, v níž podle nepotvrzených zpráv mohla sovětská armáda ukrývat v 80. letech i jaderné hlavice. Oficiálně to ale nikdy nebylo potvrzeno (více o muzeu čtěte zde). 

Atom muzeum v Brdech (16. srpna 2013)

16. srpna 2013