Na jaře cyklisté poprvé vyrazí na nový úsek stezky ze Srní do Mechova, která je součástí Šumavské magistrály označené číslem 33.
Další nová cyklostezka vznikla mezi Klatovy a Švihovem. Asfaltový pruh značený číslem 38 kopíruje silnici mezi obcemi Svrčovec, Dolany a Malechov ocení zejména ti, co se raději vyhýbají kopečkům. Vede totiž v údolí Úhlavy a tak žádné převýšení zdolávat nemusí.
Několik kilometrů nových cyklostezek, na které se bude letos překládat část mezinárodní CT3 do Regensburgu a Mnichova, vzniklo také mezi Domažlicemi a Furth im Waldem. Velká část této mezinárodní trasy se v Plzeňském kraji už dostává kvalitou na "německý standard".
Podobně je tomu i na Panevropské cyklotrase, kde se loni na podzim začal budovat další úsek u Stříbra. Ten doplní několik stávajících na této dálkové trase do Paříže.
Na cyklisty čekají letos i změny dopravní
Novou legislativní úpravou mohou vznikat sdružené přechody pro pěší a cyklisty i tam, kde to dosud šířkové poměry neumožňovaly.
Dá se očekávat, že cyklistům bude umožněn i vjezd do dalších jednosměrek. Zatímco v Plzni je tato úprava běžná zejména v centru kolem náměstí, v ostatních městech a obcích našeho kraje na ni kolař narazí jen málokdy. Povolení vjezdu do jednosměrné komunikace na nábřeží nyní například žádají cyklisté v Nýrsku.
Již skoro ve všech velkých městech ČR vnikly cyklistické pruhy v dopravním prostoru, Plzeň je bez nich v tomto směru výjimkou. K cyklopruhům se tu staví negativně Policie ČR. Přitom ankety mezi cyklisty ukazují zajímavý pohled na věc – ti, kteří si cyklopruhy nevyzkoušeli, je pokládají za nebezpečné, ti, co se po nich již projeli, je vnímají pozitivně.
Možná se letos v Plzni dočkáme aspoň takzvaných pikťáků – šipkami a piktogramem kola vyznačených vodorovných pruhů, upozorňujících na zvýšený pohyb cyklistů ve vozovce.