Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi loni vypili méně božkovských kořalek, výjimkou byl Tuzemský

  11:38aktualizováno  11:38
Zákazníci v obchodech i hosté v restauracích loni po skokovém zdražení kvůli vyšší spotřební dani ztráceli zájem o kořalky. Na výsledcích svého prodeje to pocítil i největší českých výrobce lihovin Stock Plzeň Božkov.

Božkov Plzeň. | foto: Koláž - iDNES.cz

"Situace na trhu byla v loňském roce zásadně ovlivněna zvýšením spotřební daně, které se promítlo do růstu cen lihovin a následně do oslabení poptávky spotřebitelů," uvedl generální ředitel Stocku Plzeň Petr Pavlík.

Prodeje lihovin v roce 2010

Maloobchodní řetězce
Celkem  -6,8 %
Stock Božkov -5,6 %
Podíl Stocku na trhu
35,4 %

Segment gastronomie
Celkem  -8,3 %
Stock Božkov  -4,5 %
Podíl Stocku na trhu
44,1 %

Prodeje lihovin v maloobchodních řetězcích spadly loni podle Pavlíka celkově o 6,8 % a v restauracích se propadly tržby za tvrdý alkohol dokonce o 8,3 %. Propady Stocku byly v obou segmentech trhu nižší, takže se jeho podíl na trhu celkově zvýšil. V obchodech pocházela více než třetina prodaných lihovin z Božkova a v restauracích necelá polovina.

Nejprodávanější značkou tvrdého alkoholu v Česku je Božkov Tuzemský. "Dělá nám radost, zvyšuje se nejen jeho tržní podíl, ale rostly jeho prodeje i v absolutních číslech. Třeba v maloobchodech posílil o více než devět procent," řekl Pavlík.

V restauracích chutnaly hned po Tuzemském z portfolia Stocku nejvíce fernety, vodka i zelená peprmintka (čtěte: Božkovská peprmintka uspěla v prestižní soutěži likérů z celého světa)
 
Na útlum trhu reagoval Stock masivní marketingovou podporou především vlajkových značek. Od jara až do konce roku běžela reklamní kampaň na podporu Fernetu Stock, jejíž ústřední postavou se stal herec Ivan Trojan. Další značkou, která byla hodně vidět nejen v televizi, ale i ve venkovní a tiskové reklamě, se stala Amundsen Vodka.

V letošním roce počítají Božkovští s oživením trhu. "Prošel očekávaným útlumem. Ale letos počítáme s jeho mírným oživením. Naznačilo jej již poslední čtvrtletí roku 2010, kdy většina našich značek zaznamenala růst," dodal Pavlík.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Tomáš Němec z Městských lesů Horažďovice ukazuje škody, které kůrovec napáchal...
Podhůří Šumavy postihla kůrovcová kalamita, padne přes sto tisíc stromů

Kůrovec v posledních měsících ve velkém napadá zejména lesy na Domažlicku, v okolí Klatov a Horažďovic. Hajní a správci lesů teď označují napadené stromy,...  celý článek

Horolezec Jan Trávníček se na laně spouští ze střechy obchodního centra Plaza....
Začíná Sportmanie, odvážlivci se na laně spustí ze střechy obchoďáku

Slanění z výšky až třiceti metrů je jedním z lákadel akce Sportmanie, která večer začne v Plzni v areálu za obchodním centrem Plaza. Adrenalinovou disciplínu...  celý článek

(ilustrační snímek)
Řidiče, který policistům ujížděl stoosmdesátkou, poslal soud za mříže

Německého řidiče, který po D5 ujížděl policistům z Rudné u Prahy až na Tachovsko, poslal Okresní soud Plzeň-jih na 3,5 roku do vězení. Při honičce se střílelo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.