Tento starý most mezi Zadními Skvrňany a Křimicemi se bude bourat. Hned vedle něj už stojí nový, který jej nahradí a právě pod ním povede nová silnice. | foto: SÚS Plzeňského kraje

Most překáží stavbě plzeňského obchvatu, bourat se bude nonstop

  • 3
Čtyři dny a noci budou dělníci bourat starý železniční most v Plzni-Skvrňanech, který musí ustoupit stavbě západního okruhu. Demolice potrvá od 5. do 8. srpna a stavbaři se lidem předem omlouvají za rušení nočního klidu. Chtějí ale pracovat co nejrychleji, aby zkrátili dobu výluky na trati do Chebu.

Starý most na trati z Plzně do Chebu se nachází v prostoru mezi zadními Skvrňany a Křimicemi. Teď ale musí zmizet, protože překáží stavbě západního okruhu Plzně.

Scénář je takový, že most se zbourá a místo něj vznikne násep, na němž povedou koleje. Těsně vedle něj je už nyní nyní nový železniční most a právě pod ním povede obchvat.  

Demolice starého mostu začne v pondělí v šest hodin ráno a je naplánována do čtvrteční osmé hodiny večer.

V tu dobu se může stát, že obyvatele nedalekých Křimic a Skvrňan bude rušit hluk. Aby byla výluka na trati co nejkratší, bude se bourat nepřetržitě, i v nočních hodinách.

"Ačkoliv je most skryt pod úrovní terénu, nelze vyloučit, že hluk bude silně slyšet nejen v Křimicích, ale i na sídlišti ve Skvrňanech. Správa a údržba silnic Plzeňského kraje, která je investorem stavby, se proto občanům předem omlouvá, ale demolici betonových konstrukcí nelze provést bezhlučně a nezbytnou nonstop rychlost demolice vyžaduje železniční provoz," sdělil mediální zástupce správy a údržby silnic Jaroslav Hudec.

Výluka mezi stanicemi Plzeň - hlavní nádraží a Kozolupy začne v pondělí v půl deváté ráno a skončí ve čtvrtek v půl deváté večer.V tuto dobu budou osobní vlaky i rychlíky nahrazeny autobusovými spoji. Podrobné informace o výluce najdete na webových stránkách ČD.

Stavba okruhu pokračuje podle plánu

Stavba první části západního okruhu, která v délce 2,1 kilometru spojí Domažlickou třídu a Křimickou ulici, začala loni v září. Vyžádá si investici ve výši zhruba jedné miliardy korun a dokončena by měla být do podzimu roku 2014.

"Výstavba západního silničního okruhu postupuje podle harmonogramu," říká předseda představenstva společnosti Berger Bohemia Zdeněk Pilík. Jeho slova potvrzuje i rychlá výstavba mostu přes údolí Vejprnického potoka.

Druhá etapa pak dovede okruh až k hypermarketu Globus na okraji Plzně. Celá komunikace by mohla být otevřena pro motoristy v roce 2017.

Obchvat umožní řidičům z jihu a západu dostat se rychleji na Karlovarsko, Mostecko a na sever Plzeňska a obslouží průmyslovou, obchodní a univerzitní zónu Borská pole.