Místo původních dvou pruhů jsou nově čtyři, trolejbusová trať pro kratší nájezdy vozidel na linky nebo k vracení do nového depa, ale také méně parkovacích míst. Taková je nová Borská ulice.
Dopravní inženýrka městského policejního ředitelství v Plzni Radka Karlíková upozorňuje, že mezi Klatovskou a Němejcovou ulicí už nově nebudou parkovací místa na straně u železniční trati.
Přestavěná Borská ulice |
„Podélná parkovací stání jsou už pouze před domy. Velkou změnou je znemožnění odbočení do Hřímalého ulice, pokud řidiči pojedou od křižovatky s Klatovskou třídou k Němejcově ulici. Před přestavbou Borské ulice tam bylo odbočení doleva možné, teď při jízdě od Klatovské k Němejcově ulici je možná jízda pouze přímým směrem v obou jízdních pruzích,“ říká dopravní inženýrka Radka Karlíková.
Se zprovozněním Borské ulice technici přeprogramují semafory v křižovatce Borské s Klatovskou, ale také na Chodském náměstí a na křížení Borské s Němejcovou ulicí u vlakové stanice Plzeň - Jižní předměstí.
„Světelná signalizace na Belánce a Chodském náměstí, přes které vedla objízdná trasa, se vrátí do stavu, jako byla před zahájením rekonstrukce Borské ulice. Do plného provozu spustíme i světelnou signalizaci v křižovatce s Němejcovou ulicí,“ řekl Josef Brůha, specialista z oddělení světelné signalizace Správy veřejného statku města Plzně.
Policejní mluvčí Hana Štefflová upozorňuje, že současně s otevřením Borské skončí i změny, které byly v okolních ulicích. „V praxi to znamená, že například skončí jednosměrka v Hálkově ulici,“ uvedla Štefflová.
Přestavba ulice přinese úsporu dopravním podnikům.
Nově natažené troleje od Němejcovy ulice přes Borskou, Belánku až do ulice U Trati ušetří tisíce kilometrů ročně, které trolejbusy najížděly při ranních nájezdech na linky, nebo při návratech do nového depa v bývalém škodováckém areálu.
„Otevření Borské bude znamenat i zkrácení časů potřebných pro nájezdy vozů, ale žádná linka po nové trase zatím nepovede. Propojením přes Belánku jsme získali objízdnou trasu pro trolejbusy, pokud by z jakéhokoli důvodu byla neprůjezdná Americká třída,“ vypočítal provozní ředitel Plzeňských městských dopravních podniků Jiří Ptáček.
Přestavba přinesla Plzni i jeden unikát. Na křižovatce s Němejcovou ulicí je nově jedna z největších a nejsložitějších trolejbusových křižovatek v České republice.
Nad silnicí je pavučina trolejí prošpikovaná dvanácti kříženími, šesti výhybkami, které se automaticky nastavují podle toho, na jaké lince konkrétní trolejbus jede, a postaví mu správně cestu, a dalšími šesti výhybkami, kde se spojují troleje ze dvou různých směrů.