Společnost Bohemia Sekt sídlí ve Starém Plzenci.

Společnost Bohemia Sekt sídlí ve Starém Plzenci. | foto: Jiří Bervida, MAFRA

Bohemia Sekt očekává rekordní tržby, letos prodá na 12 milionů lahví

  • 5
Dvanáct milionů prodaných lahví a rekordní tržby očekává za letošní rok společnost Bohemia Sekt ze Starého Plzence. Ze sektů se nejvíce prodává demi-sec, své příznivce si ale našly i novinky například Bohemia Sekt Chardonnay či nealkoholický sekt.

„Kolik do konce roku přesně prodáme lahví, ještě netušíme, mohlo by to být zhruba o šest procent více než v loňském roce,“ nastínil před týdnem Ondřej Beránek, ředitel společnosti, která je největším prodejcem sektů a vína v ČR.

Odhadl, že by se letos mohlo prodat víc než 12 milionů lahví sektu a šumivého vína. Třetina všech lahví se však prodá během prosince, přesná čísla tedy budou známá až začátkem příštího roku.

Pokud výsledek bude skutečně takový, jak Bohemia Sekt předvídá, bude Beránek jednoznačně spokojen. „To by byl nejlepší výsledek za posledních deset let,“ sdělil s tím, že ze strany veřejnosti vnímá oživení poptávky, a to nejen u sektů.

Celkově jsou podle něj lidé ochotni více utrácet. Do prodejů sektů se promítá také růst maloobchodních tržeb, spotřebitelské důvěry i důvěry investorů v českou ekonomiku.

Z historického hlediska byl rekordním rok 1999, kdy lidé slavili příchod nového milénia. „To se prodalo 13,5 milionu lahví sektu a šumivých nápojů. Ještě následující rok byl poměrně silný, pak prodej sektů propadl a držel se na nižší úrovni,“ popsal Beránek.

Podle něj se až v posledních letech prodej opět mírně navýšil. A v letošním roce je to ještě výraznější. Co se týče preferencí českých spotřebitelů, nijak zásadně se nemění. I nadále jednoznačně preferují demi-sec nad brutem. „A to v poměru pět ku jedné,“ konstatuje Ondřej Beránek a dodává, že ve společnosti očekávali větší příklon veřejnosti k sušším sektům, tedy brutu.

„Čísla posledních let to ale nepotvrzují. Nedá se však ani říct, že by čeští spotřebitelé byli úplně konzervativní. Novinky, které jsme v posledních letech uvedli na trh, ať to byl Bohemia Sekt Chardonnay, Bohemia Sekt nealkoholický nebo Bohemia Sekt Blanc de Noirs, byly u spotřebitelů úspěšné. U zákazníků si místo našly,“ upozorňuje Beránek.

Prémiových sektů ročně společnost vyrobí na 500 tisíc lahví. Beránek by byl rád, kdyby i v dalších letech mírný růst prodeje pokračoval, potenciál tu podle něj stále ještě je.

„Naším snem je reálně se přiblížit spotřebě sektu v Německu, kde dosahuje zhruba pěti až šesti lahví na osobu a rok, my jsme sotva na jedné třetině. Samozřejmě je poměrně těžké cokoliv předvídat, byli bychom ale rádi, kdyby rostoucí trend pokračoval,“ uzavírá Beránek.