Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Blízko vlakového nádraží v Plzni plánují i menší autobusové

  8:14aktualizováno  8:14
Pokud město a kraj dosáhnou na evropské dotace, Plzeň přijde za pár let o jednu ze svých kuriozit. Jako jedno z mála velkých měst totiž nemá blízko u sebe vlakové a autobusové nádraží. To se ale má změnit. Zatím to jsou jen plány, které se mohou za pár let zhmotnit.

Vedle hlavního vlakového nádraží v Plzni by měl stát v brzké budoucnosti autobusový terminál. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Hlavní vlakové a menší autobusové nádraží podle nich spolu budou přímo sousedit. Terminál i s malou záložní točnou pro městské trolejbusy vznikne za nádražní zdí v Šumavské ulici, kde ještě nedávno bylo uhlířství.

"Územní rozhodnutí je vydané, projekt pro stavební povolení by mohl být hotový koncem roku 2015, pokud nenastane nějaký nečekaný problém. Na výstavbu terminálu bychom rádi čerpali evropské dotace," potvrdil dopravní specialista Správy veřejného statku města Plzně Ondřej Vohradský.

Menší autobusové nádraží pro regionální a dálkové linky je naplánované mezi právě budovaný podchod do haly nádraží ze Šumavské ulice směrem k železniční poliklinice.

Vjezd do areálu by měl být zhruba proti místu, kde se dnes odbočuje ze Šumavské ulice k budově Okresního osudu Plzeň-město. Samotná stavba by měla trvat zhruba rok.
 
Součástí terminálu má být i zmiňovaná trolejbusová točna. To pro případ, aby i při mimořádných dopravních problémech byla zajištěná trolejbusová doprava k vlakovému nádraží.

Vybudováním autobusového terminálu u vlakového nádraží přijde Plzeň o jeden ze svých unikátů. V Plzni Centrální autobusové a hlavní vlakové nádraží od sebe dělí více než dva kilometry, ve většině měst jsou u sebe.

"Historicky to bylo v Plzni dané tím, že Centrální autobusové nádraží vznikalo za minulého režimu, aby bylo co nejblíže Škodovce," říká Petr Náhlík ze společnosti Poved, která organizuje veřejnou dopravu v regionu.

Plánované autobusové nádraží odhadem za sto milionů korun by měly využívat zejména linky, které jezdí směrem na Rokycansko a část jižního Plzeňska, část by jich tu mohla rovnou končit nebo začínat a nemusely by zajíždět na Centrální autobusové nádraží.
 
"Vzhledem k prostoru to bude pouze náhrada za současné zastávky v Habrové ulici," soudí šéf ČSAD Autobusy Plzeň Miroslav Hucl. Odborníci připouštějí, že v okolí terminálu u vlakového nádraží nebude příliš místa pro dlouhodobější odstavování autobusů.

Nové autobusové nádraží je plánované jako jeden z deseti přestupních uzlů v Plzni mezi městskou hromadnou dopravou, vlaky a meziměstskými autobusy. A právě v nich mají podle dlouhodobé koncepce některé regionální spoje končit a začínat.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

V roce 2016 se Robert Irvine Gilbert stal čestným občanem Domažlic.
Zemřel veterán a čestný občan Domažlic Robert Gilbert, bylo mu 102 let

V pátek zemřel americký válečný veterán Robert Irvine Gilbert, který se v roce 1945 podílel na osvobozování západních Čech. O jeho úmrtí informovala mluvčí...  celý článek

Policie našla novorozeně v prádelním koši
Ženu, která chtěla utajit porod, obvinili z vraždy. Holčička zemřela

Dvacetiletou ženu z Plzně, která v neděli doma tajně porodila, obvinili kriminalisté z vraždy. Zjistili totiž, že dítě záměrně zranila a pak ho schovala do...  celý článek

Umělec Adam Kovalčík soutěž vyhrál s návrhem, na němž silueta svatého Jana...
Nepomučtí půjdou k referendu kvůli světci a palmě na kruhovém objezdu

Bouřlivou diskuzi vyvolal v Nepomuku na Plzeňsku nápad umístit na kruhový objezd siluetu svatého Jana Nepomuckého. Návrh umělce Adama Kovalčíka, který zvítězil...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.