Autobus ČSAD Plzeň

Autobus ČSAD Plzeň

Na trasu z Plzně do Karlových Varů se vracejí některé zrušené autobusy

  • 2
Od pondělí mohou cestující na trase Plzeň - Karlovy Vary opět využívat některé z autobusových spojů, které dopravci v polovině prosince loňského roku zrušili. Rozhodnutí tehdy vyvolalo řadu protestů, a tak byla část spojů znovu zavedena.

O to, že autobusy znovu jezdí, se ale nepostaral podnik Autobusy Karlovy Vary, který zrušené spoje provozoval, nýbrž společnost ČSAD Autobusy Plzeň.

„Po zrušení spojů to bylo příšerné. Tohle prostě není spojení mezi dvěma krajskými městy. Každý spoj navíc je určitě dobrý, ale pořád je to nedostačující,“ stěžuje si Plzeňan Václav Fiala, který občas pracovně do Varů cestuje.

Přidávání spojů v současnosti není běžné. „Je to výjimečné, protože cestujících spíše ubývá. Ale tady jsme reagovali na podněty lidí, kteří si stěžovali, že jim důležité spoje chybí. Na nás se obraceli proto, že my jsme je v podstatě odvezli do Plzně, ale zpátky už jim nic nejelo,“ uvedl vedoucí referent dopravy společnosti ČSAD Autobusy Plzeň Zbyněk Hupák.

Lidé mohou od 19. prosince v pracovní dny využít spoj, který z Karlových Varů vyjíždí v 15:25 hodin. Z Plzně se pak bude vracet v 18:35 hodin. Zástupci plzeňské společnosti věří, že přidané autobusy budou mít dostatečný počet zákazníků.

„Společnost ČSAD Autobusy Plzeň provozuje tuto linku na vlastní podnikatelské riziko, proto se snažíme přilákat další cestující. I řadou slev a výhod,“ vysvětluje Hupák. Na trase funguje kromě dvou zmiňovaných dopravců ještě Dopravní podnik Karlovy Vary.

V souvislosti se změnami se budöu také upravovat odjezdové časy některých jiných spojů. Například autobus z Plzně s původním odjezdem ve 13:45 hodin, vyjede o deset minut dříve. Naopak spoj z Karlových Varů, který vyjížděl 16:10 hodin, pojede až v 16:25 hodin. 

 Ani po přidání spojů nejsou ale cestující s obslužností mezi Plzní a Karlovými Vary zcela spokojeni. „Přijde mi naprosto nevyhovující, že neexistuje žádné večerní spojení z Varů. Úderem devatenácté je konec. Až do rána se tak do Plzně nedostanete,“ říká Václav Fiala.

S žádným dalším nárůstem počtu spojů se ale zatím nepočítá. „Je to bohužel dáno ekonomickou situací. Spoje jsou nevytížené. Není možné vypravit autobus na devadesátikilometrovou trasu pro nějakých pět šest lidí,“ zdůvodnil Zbyněk Hupák.