Starý silniční most ve směru na Prahu se boural během května a června a hned se začalo s budováním nového. „Nové mostní pilíře jsou vybetonované, stavební část je hotová,“ potvrdil ve středu hlavní stavbyvedoucí Štěpán Dvořák z firmy Colas.
Místo je tak připravené pro usazení samotné ocelové mostní konstrukce, jenže ta zatím chybí a stavbaři ji budou mít později, než plánovali. Tím se zdrží i dokončovací práce.
„Třípolová ocelová konstrukce mostu bude dodána a usazena ještě letos a na ní bude vybetonována spřažená deska. Izolace a další práce bude ale možné dělat až za vyšších teplot v příštím roce,“ uvedl ředitel plzeňské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Zdeněk Kuťák.
Právě kvůli tomu se nový most motoristům neotevře 8. listopadu, jak bylo plánováno, ale až v roce 2016.
Ředitel Kuťák podotkl, že konečný termín celé stavby, tedy demolice a výstavba dvou nových mostů, není ohrožen.
Dva silniční mosty přes řeku Úslavu poškodila povodeň, proto musí k zemi a nahradí je nové mosty. Až stavbaři zprovozní první most ve směru na Prahu, začne demolice druhého mostu ve směru do centra Plzně a stavba nového. Oba nové mosty za více než 60 milionů korun by měly motoristům sloužit od listopadu příštího roku.