Razicí štít dostal při křtu jméno Viktorie. Navíc biskup František Radkovský posvětil i sošku svaté Barbory, která je patronkou všech horníků a na stavbu bude dohlížet z portálu tunelu. Má dělníky ochraňovat a zajistit, aby se stavbě vyhýbaly problémy a neštěstí.
Razicí štít by měl začít pracovat začátkem února a nezastaví se 24 hodin denně. Ve čtyřech směnách se u něj bude střídat celkem asi 120 lidí.
V sobotu 24. ledna si mohou obří zařízení prohlédnout i zájemci z řad veřejnosti a to v době od 10 do 15 hodin. Autobus je bude vozit kyvadlově od areálu I.P.P.E. Dýšina, kde je informační centrum k průběhu stavby
V průměru by měl štít za den vyrazit v podzemí 15 metrů tunelu. Vyrubaný materiál budou pásové dopravníky vynášet tunelem až do zásobníku u Kyšic. Odtud se pak bude odvážet do bývalého lomu mezi Kyšicemi a Ejpovicemi.
Razicí štít vyráběla specializovaná firma v Německu sedm měsíců. Zařízení má průměr téměř deset metrů a je dlouhé asi 120 metrů. Celý razicí štít váží 1 800 tun. Jen samotný elektromotor váží 150 tun.
Prvním tunelem, který bude dlouhý více než čtyři kilometry, by mohly vlaky začít jezdit v roce 2017.
Oba tunely budou součástí čtrnáctikilometrového železničního koridoru mezi Plzní a Rokycany za čtyři miliardy korun. Nová železnice na této trase zkrátí jízdu vlaků asi o devět minut, soupravy tu budou moci jezdit rychlostí 120 až 160 kilometrů v hodině.
Po dokončení modernizace celé tratě se má cesta z Prahy do Plzně zkrátit na polovinu, tedy na méně než hodinu. Úseky z Prahy do Berouna se teprve připravují.
Projekt stavby železničního koridoru mezi Plzní a Rokycany
1. října 2010 |