3D planetárium v Plzni vidělo za necelý měsíc už přes deset tisíc lidí

Nové 3D planetárium v plzeňském Science centru Techmania, které bylo otevřeno 4. listopadu, přivítalo už 26. den po svém otevření jubilejního desetitisícího návštěvníka. To potvrzuje nebývalý zájem o jediné zařízení svého druhu v Česku.

Dita Rohrbacherová ze Starého Plzence byla jubilejní desetitisící návštěvnicí 3D planetária. Přišla s přítelem Michalem Pavlasem. | foto: Science centre Techmania

"Jubilejní návštěvnice Dita Rohrbacherová ze Starého Plzence si vstupenku zakoupila v sobotu 30. listopadu. Přišla na doporučení přátel," uvedla recepční Science centra Kateřina Forejtová.

Slečna Rohrbacherová přišla do planetária s přítelem Michalem Pavlasem. "Vesmír mě zajímá, a když jsem se náhodou seznámil s učiteli z Rokycan, kteří 3D planetárium chválili, neváhal jsem," vysvětloval důvod návštěvy Pavlas.

Ze statistik Techmanie vyplývá, že lidi nejvíce zajímá komponovaný 2D program Krásy vesmíru a Země, Měsíc, Slunce, jenž zhlédla rovná pětina návštěvníků.

"Vzrůstá také návštěvnost během pracovního týdne a pomalu tak vyrovnává víkendová čísla, kdy planetárium navštěvují zejména rodiny s dětmi," rozebírá koordinárorka statistik Alena Šuldová.

Dosud nejvíce lidí přišlo do 3D planetária v sobotu 16. listopadu, kdy zaznamenali 958 návštěvníků. Vzhledem k velkém zájmu tak  Techmania doporučuje rezervovat si místa předem, ideálně prostřednictvím webu plzenskavstupenka.cz.

Všech více než deset tisíc návštěvníků se setkalo ve 3D planetáriu s neformálně pojatou astronomií a fyzikou zejména prostřednictvím 3D a 2D filmových projekcí, interaktivní expozice Vesmír či projekčního globu Science On a Sphare.

Ještě výraznější zájem tady očekávají od konce března příštího roku, kdy bude po rekonstrukci znovu otevřena hlavní hala Techmanie. Ta na ploše téměř deset tisíc metrů čtverečních nabídne nové interaktivní expozice věnované např. lidskému tělu, vodnímu světu, obnovitelným zdrojům energie, klubovny, dílny či laboratoře pro školy.

(ilustrační snímek)